Al u idustriji parfema
Novi trend u proizvodnji PARFEMA - Sada možete potpuno PERSONALIZOVATI svoj MIRIS, potrebno je samo nekoliko podataka
Zamislite da živite u svetu u kome je parfem veštačke inteligencije koji je svestan svakog detalja o vama pomno stvorio miris koji je različit koliko i vaš DNK. Dobrodošli u budućnost mirisa!
Zaboravite pristup mirisu koji odgovara svima. Sa AI parfemom, ulazite u oblast u kojoj algoritmi mešaju beleške kako bi odgovarali vašim individualnim preferencijama, emocijama, pa čak i ritmu vašeg života.
Poslednjih godina, industrija mirisa je bila svedok revolucionarnog pomaka sa pojavom veštačke inteligencije (AI) u kreiranju parfema. Tradicionalno, parfimeri su se oslanjali na godine obuke, intuiciju i čulno iskustvo da bi stvorili jedinstvene mirise. Danas AI transformiše ovaj prastari zanat, spajajući tehnologiju sa umetnošću. Nekada se smatralo da su umetnički parfimeri pažljivo kreirali, mirisi se sada kreiraju uz pomoć algoritama i veštačke inteligencije.
Šta je AI parfem i koji su koraci u nastajanju?
AI parfem je termin koji obuhvata sve mirise formulisane putem medijuma veštačke inteligencije. Ovo se uglavnom postiže učešćem algoritama mašinskog učenja koji kreiraju i objavljuju franšize primenom značajnih kombinacija obrazaca podataka. Prvi korak se tiče prikupljanja podataka, uključujući mišljenja kupaca o određenim proizvodima, najpopularnijim mirisima i onome što je trenutno na tržištu. Ove informacije se stavljaju u algoritme koji razvijaju moguće efikasne mešavine mirisa.Oni se zatim potvrđuju i poboljšavaju dok se ne dobije najpoželjniji miris. Miris se veoma razlikuje od drugih, ali i veoma pristaje osobi koja ga nosi.
Ko je prvi započeo ovaj trend?
Nekada se smatralo da su umetnički parfimeri pažljivo kreirali, mirisi se sada kreiraju uz pomoć algoritama i veštačke inteligencije. Godine 2019, brazilski kozmetički gigant počeo je da prodaje parfeme koje je kreirala AI. U 2018. godini, kompanija je sarađivala sa IBM-om na razvoju sistema zasnovanog na veštačkoj inteligenciji kako bi pomogla parfimerima da razviju nove mirise.
Sistem je obučen kao što bi to uradio ljudski parfimer. "Naučio" je da prepozna sličnosti među formulama za jedan i po milion postojećih mirisa. Zatim su ove formule kombinovane sa raznim drugim podacima, kao što su oblasti primene, podaci o prodaji i tako dalje. Sa algoritmima, sistem može da dizajnira novi miris koji ima najveći potencijal za uspeh u roku od jedne sekunde. Oni onda prolaze kroz proces ocenjivanja od strane stručnjaka za ljude, a zatim su povratne informacije vraćene u sistem kako bi se poboljšao miris.
Najhrabriji poduhvat u sferi AI parfema
To je verovatno Guglov pokušaj da ponovo stvori miris u virtuelnom carstvu. Google-ova istraživačka grupacija nastoji da prati i prati tkiva koja imaju miris, blizu četrdeset miliona mirisnih molekula.
Katalogizovano je samo oko sto miliona ovih mirisnih molekula. Guglova analiza podataka o svim ovim nepoznatim parfemima mogla bi ih izneti na videlo i zauvek promeniti svet parfema.
Prednosti i izazovi
Prednosti:
Personalizacija: snaga veštačke inteligencije leži u njenom kapacitetu da izvuče ogromne količine podataka, predloži parfeme i napravi ih i dizajnira prema tačnim ukusima pojedinaca. Takva paradigma krojenja zasnovanog na kontekstu mogla je biti više ostvariva kroz prethodne metode.
Kreativnost: Uz prisustvo veštačke inteligencije, postoji potencijal za nove kombinacije mirisa i mirisnih elemenata koji ne bi bili mogući čak ni iz veštih ruku ljudskih parfimera. Ovaj pronalazak bi čak mogao da podstakne potpuno različite kategorije parfema.
Efikasnost: Uvođenje veštačke inteligencije u mirisne formulacije za nošenje smanjuje korake procesa, čineći ga servisiranim u najkraćem vremenu i po nižim troškovima. AI bi bio od pomoći u uštedi mnogo vremena pri smišljanju novih parfema tako što bi smislio mnoge kombinacije mirisa i brzo ih testirao.
Izazovi:
Društvene vrednosti: Mnogi ljudi i dalje imaju etički problem sa načinom na koji se veštačka inteligencija koristi, posebno u vezi sa ličnim podacima. Stoga bi kompanije trebalo da sprovedu odgovornu kampanju prikupljanja podataka.
Globalno prihvatanje: Postoje granice sa primenom AI tehnologije u dobro uspostavljenoj parfimerijskoj instituciji, jer ona teži da eliminiše i smanji lepotu i umetnost ručno rađenih parfema koje obožavaju mnogi parfimeri.
Cena i dostupnost: Iako AI parfem ima brojne prednosti, tehnologija je još uvek u povojima, a jedna od prepreka je cena. Jedna od glavnih poteškoća biće da se obezbedi da ovi novi parfemi budu dostupni mnogim ciljnim tržištima.
Pojavilo se nekoliko brendova parfema koji koriste veštačku inteligenciju u svojim procesima stvaranja. Među njima je i jedan srpski kozmetički brend.
Možete i sami kreirati svoj parfem pomoću veštačke inteligencije
Da, danas postoje mogućnosti da to uradimo poručujući sastojke koje ćemo sami da mešamo, ali postoje i sajtovi tačnije AI kreatori parfema, na kojima imate ponuđenje komponente, koje vi birate, a fabrika ih sjedinjuje, i šalje gotovu formulu na vašu adresu.
U ovom videu možete pogledati kao je jedan influenser sebi napravio parfem koristeći večtačku inteligenciju, i evo kako je sve prošlo.
Nov način kreiranja mirisa stvara nove vrednosti
Za sada, priznanje AI parfemima je u povoju; međutim, interesovanje za takve proizvode kao personalizovane artikle raste. Kako sve više ljudi ima koristi od procesa pravljenja parfema podržanih veštačkom inteligencijom, njihovi stavovi prema usvajanju takvih mirisa mogu se promeniti, što će dovesti do većeg usvajanja u budućnosti. Razumevanje preferencija potrošača je najvažnije u razvoju mirisa. AI može da pregleda ogromne skupove podataka povratnih informacija kupaca, trendova društvenih medija i analize tržišta sa neuporedivom efikasnošću i tačnošću. Korišćenjem obrade prirodnog jezika (NLP) i algoritama mašinskog učenja, AI može da identifikuje nove preferencije mirisa, predvidi buduće trendove, pa čak i predloži nedovoljno zastupljene mirisne note koje bi mogle da zadovolje neiskorišćene želje potrošača. Ovaj pristup zasnovan na podacima osigurava da novi mirisi nisu samo inovativni već i usklađeni sa ukusima potrošača koji se razvijaju.
Analizom globalnih trendova, vremenskih obrazaca i geopolitičkih faktora, AI može da predvidi promene u dostupnosti ili ceni esencijalnih ulja i drugih ključnih sastojaka, omogućavajući kompanijama da donesu informisane odluke unapred. Ovo obezbeđuje održiviji i efikasniji lanac snabdevanja i pomaže u održavanju doslednosti i kvaliteta mirisa.
Kako veštačka inteligencija nastavlja da se razvija, industrija mirisa stoji na ivici uzbudljivog novog poglavlja, onog u kome tehnologija i tradicija koegzistiraju, stvarajući mirise koji očaravaju čula i obogaćuju ljudsko iskustvo.
Kakvo je vaše mišljenje o upotrebi veštačke inteligencije u industriji mirisa? Da li ste uzbuđeni zbog mogućnosti ili ste prilično skeptični u vezi sa ovom temom? Da li će konzervativni korisnici želeti ove parfeme? Da li će poznate marke moći da ovako stvorene parfeme prodaju po visokim cenama? Vreme će pokazati...