Ал у идустрији парфема
Нови тренд у производњи ПАРФЕМА - Сада можете потпуно ПЕРСОНАЛИЗОВАТИ свој МИРИС, потребно је само неколико података
Замислите да живите у свету у коме је парфем вештачке интелигенције који је свестан сваког детаља о вама помно створио мирис који је различит колико и ваш ДНК. Добродошли у будућност мириса!
Заборавите приступ мирису који одговара свима. Са АИ парфемом, улазите у област у којој алгоритми мешају белешке како би одговарали вашим индивидуалним преференцијама, емоцијама, па чак и ритму вашег живота.
Последњих година, индустрија мириса је била сведок револуционарног помака са појавом вештачке интелигенције (АИ) у креирању парфема. Традиционално, парфимери су се ослањали на године обуке, интуицију и чулно искуство да би створили јединствене мирисе. Данас АИ трансформише овај прастари занат, спајајући технологију са уметношћу. Некада се сматрало да су уметнички парфимери пажљиво креирали, мириси се сада креирају уз помоћ алгоритама и вештачке интелигенције.
Шта је АИ парфем и који су кораци у настајању?
АИ парфем је термин који обухвата све мирисе формулисане путем медијума вештачке интелигенције. Ово се углавном постиже учешћем алгоритама машинског учења који креирају и објављују франшизе применом значајних комбинација образаца података. Први корак се тиче прикупљања података, укључујући мишљења купаца о одређеним производима, најпопуларнијим мирисима и ономе што је тренутно на тржишту. Ове информације се стављају у алгоритме који развијају могуће ефикасне мешавине мириса.Они се затим потврђују и побољшавају док се не добије најпожељнији мирис. Мирис се веома разликује од других, али и веома пристаје особи која га носи.
Ко је први започео овај тренд?
Некада се сматрало да су уметнички парфимери пажљиво креирали, мириси се сада креирају уз помоћ алгоритама и вештачке интелигенције. Године 2019, бразилски козметички гигант почео је да продаје парфеме које је креирала АИ. У 2018. години, компанија је сарађивала са ИБМ-ом на развоју система заснованог на вештачкој интелигенцији како би помогла парфимерима да развију нове мирисе.
Систем је обучен као што би то урадио људски парфимер. "Научио" је да препозна сличности међу формулама за један и по милион постојећих мириса. Затим су ове формуле комбиноване са разним другим подацима, као што су области примене, подаци о продаји и тако даље. Са алгоритмима, систем може да дизајнира нови мирис који има највећи потенцијал за успех у року од једне секунде. Они онда пролазе кроз процес оцењивања од стране стручњака за људе, а затим су повратне информације враћене у систем како би се побољшао мирис.
Најхрабрији подухват у сфери АИ парфема
То је вероватно Гуглов покушај да поново створи мирис у виртуелном царству. Google-ova истраживачка групација настоји да прати и прати ткива која имају мирис, близу четрдесет милиона мирисних молекула.
Каталогизовано је само око сто милиона ових мирисних молекула. Гуглова анализа података о свим овим непознатим парфемима могла би их изнети на видело и заувек променити свет парфема.
Предности и изазови
Предности:
Персонализација: снага вештачке интелигенције лежи у њеном капацитету да извуче огромне количине података, предложи парфеме и направи их и дизајнира према тачним укусима појединаца. Таква парадигма кројења заснованог на контексту могла је бити више остварива кроз претходне методе.
Креативност: Уз присуство вештачке интелигенције, постоји потенцијал за нове комбинације мириса и мирисних елемената који не би били могући чак ни из вештих руку људских парфимера. Овај проналазак би чак могао да подстакне потпуно различите категорије парфема.
Ефикасност: Увођење вештачке интелигенције у мирисне формулације за ношење смањује кораке процеса, чинећи га сервисираним у најкраћем времену и по нижим трошковима. АИ би био од помоћи у уштеди много времена при смишљању нових парфема тако што би смислио многе комбинације мириса и брзо их тестирао.
Изазови:
Друштвене вредности: Многи људи и даље имају етички проблем са начином на који се вештачка интелигенција користи, посебно у вези са личним подацима. Стога би компаније требало да спроведу одговорну кампању прикупљања података.
Глобално прихватање: Постоје границе са применом АИ технологије у добро успостављеној парфимеријској институцији, јер она тежи да елиминише и смањи лепоту и уметност ручно рађених парфема које обожавају многи парфимери.
Цена и доступност: Иако АИ парфем има бројне предности, технологија је још увек у повојима, а једна од препрека је цена. Једна од главних потешкоћа биће да се обезбеди да ови нови парфеми буду доступни многим циљним тржиштима.
Појавило се неколико брендова парфема који користе вештачку интелигенцију у својим процесима стварања. Међу њима је и један српски козметички бренд.
Можете и сами креирати свој парфем помоћу вештачке интелигенције
Да, данас постоје могућности да то урадимо поручујући састојке које ћемо сами да мешамо, али постоје и сајтови тачније АИ креатори парфема, на којима имате понуђење компоненте, које ви бирате, а фабрика их сједињује, и шаље готову формулу на вашу адресу.
У овом видеу можете погледати као је један инфлуенсер себи направио парфем користећи вечтачку интелигенцију, и ево како је све прошло.
Нов начин креирања мириса ствара нове вредности
За сада, признање АИ парфемима је у повоју; међутим, интересовање за такве производе као персонализоване артикле расте. Како све више људи има користи од процеса прављења парфема подржаних вештачком интелигенцијом, њихови ставови према усвајању таквих мириса могу се променити, што ће довести до већег усвајања у будућности. Разумевање преференција потрошача је најважније у развоју мириса. АИ може да прегледа огромне скупове података повратних информација купаца, трендова друштвених медија и анализе тржишта са неупоредивом ефикасношћу и тачношћу. Коришћењем обраде природног језика (НЛП) и алгоритама машинског учења, АИ може да идентификује нове преференције мириса, предвиди будуће трендове, па чак и предложи недовољно заступљене мирисне ноте које би могле да задовоље неискоришћене жеље потрошача. Овај приступ заснован на подацима осигурава да нови мириси нису само иновативни већ и усклађени са укусима потрошача који се развијају.
Анализом глобалних трендова, временских образаца и геополитичких фактора, АИ може да предвиди промене у доступности или цени есенцијалних уља и других кључних састојака, омогућавајући компанијама да донесу информисане одлуке унапред. Ово обезбеђује одрживији и ефикаснији ланац снабдевања и помаже у одржавању доследности и квалитета мириса.
Како вештачка интелигенција наставља да се развија, индустрија мириса стоји на ивици узбудљивог новог поглавља, оног у коме технологија и традиција коегзистирају, стварајући мирисе који очаравају чула и обогаћују људско искуство.
Какво је ваше мишљење о употреби вештачке интелигенције у индустрији мириса? Да ли сте узбуђени због могућности или сте прилично скептични у вези са овом темом? Да ли ће конзервативни корисници желети ове парфеме? Да ли ће познате марке моћи да овако створене парфеме продају по високим ценама? Време ће показати...