"Treba tražiti pomoć!" - Smatra se da CRKVA odbacuje svaku NAUKU, a da je lečenje DUŠE BOŽJA BRIGA, ali otkud onda PRAVOSLAVNA PSIHOLOGIJA?
Psiholozi su se okupili i osnovali društvo koje je naučnu oblast pomirilo sa pravoslavnim učenjima i rezultati su fantastični!
Često se smatra da hrišćanstvo isključuje sva naučna dostignuća, te vernici smatraju psihologiju izlišnom ili čak i u ekstremnijim slučajevima, grešnom. Ipak, mnogi ne znaju da se psihologija i religija seku u jednoj tački - pravoslavnoj psihologiji.
Pravoslavna psihoterapija odavno postoji i u Srbiji, i koristi se u lečenju čitave ličnosti čoveka, odnosno tela i duše, ali bez ignorisanja medicinske nauke.
Stručnjaci koji su začetnici ovog vida psihoterapije navode da je duša blisko povezana sa telom i da postoji veza između ova dva elementa čovekovog postojanja, dok se celokupno delo Crkve bavi isceljenjem duše i tela.
Snimak RUČKA na SVETOJ GORI - Pogledajte šta JEDU i piju MONASI na Atosu, sve je zdravo i ukusno (VIDEO)
Žene, pre nego što OKADITE KUĆU, uradite ovo - Metoda koja uklanja sve loše iz domaćinstva, odnosi negativnu energiju
Pravoslavna psihoterapija nikako ne isključuje medicinske terapeutske metode, čak ni modernu psihologiju, a svaki psiholog koji radi na ovaj način, radi u duhu tradicionalnih vrednosti i vaspitanja. Ali oslobađa pojedinca kome je potrebna pomoć ili usmerenje.
Međutim, mnogi vernici su se pitali kakav je odnos Crkve prema institucijalnoj psihologiji. Evo šta arhimandrit Mihailo Biković kaže o tome:
- Psihologija, kao reč dolazi od dve reči: psiha što znaci duša i logos što znači reč, ali može da ima i značenje "nauka"! Dakle, Psihologija je nauka o duši. Kako je moguće izučavati ono što je božije bez Boga? Nemoguće, jer pokušati odgonetnuti sve tajne duše sa umom čoveka, makar on bio i genijalac, ipak je ograničeno kapacitetom njegove inteligencije i ostalim ograničenjima koje čovek ima! Recimo, da li samo ono što vidimo i čujemo postoji? Da li samo ono što opipamo ili pomirišemo ili okusimo postoji? Da li iko danas može da kaže da postoji samo ono što naša čula mogu da primete, a da ostalo proglasi nepostojećim? Naravno da ne može, jer odmah bi ga demantovalo korišćenje mobilnih telefona, TV-a, radija i drugih stvari iz naše svakodnevice koje rade na principu elektromagnetnih talasa, koji ne mogu da se opaze našim čulima, a ipak su svuda oko nas i ne poričemo njihovo postojanje. Dakle, kao što plamen sveće vidite, osećate njegovu toplotu i uživate u njegovoj svetlosti, a ne možete da izmerite njegovu težinu, tako i duša, a po istom principu je i postojanje Boga svuda oko nas. Šta nam je potrebno da bismo pretvorili signal mobilne telefonije u ton i sliku? Aparat i antena! Isto tako nam je za božiji signal potreban aparat i antena, a to smo dobili rođenjem. To su telo i duša!
- Još nam je potrebna jedna stvar, a to je da podesimo naš aparat na božiju frekvenciju da bismo mogli da pretvorimo u sliku i ton! Za to nam je potreban priručnik za upotrebu kako bismo naučili da podesimo frekvenciju. Priručnik za upotrebu je Sveto Pismo, ističe on i dodaje:
- Sve što je čoveku potrebno ima u pravoslavnoj književnosti, a posebno u Svetom Pismu (Novi Zavet).
- Psihologija je potrebna, ali Hristocentrična. Za današnje probleme sa kojima se srećemo neophodno je da Psihologija i Pravoslavlje sarađuju i mislim da tako možemo postići velike rezultate! Prva velika stvar u Psihologiji koja je obožena je da doktor počinje da veruje u izlečenje svog pacijenta što danas u mnogo primera nije slučaj!!!
I upravo je došlo do udruživanja nauke i religije kako bi se izlečila ljudska duša. Psihološkinja Snežana Repac kako ova psihoterapija funkcioniše i kako bi zaista mogla da zaživi i pomogne.
- Pravoslavna psihologija odavno je izučavana kod nas, njome su se bavili i tako lečili Vladeta Jerotić i Svetomir Bojanin. Svi mi koji sada radimo smo njihovi sledbenici. Ono što najviše muči ljude kod nas i o čemu postoji dosta stavova jeste koliko je ovaj vid psihoterapije zaista potreban. Problem su ovo vreme i društvo u kome je Crkva izložena jednom progonu. Konstantno se radi na tome da se autoritet Crkve što više unizi. U društvu je na snazi razbijanje uniformnosti koju Crkva ima vekovima, i tu se postavlja pitanje njenog opstanka na ovaj način, a moguće je i da u svetu postoji tendecija ka tome da se Crkva prilagodi ovom, novom načinu života - objašnjava Repac.
Iz raznih razloga i odnosa u društvu ljudi se odaju porocima, a to je još jedan ozbiljan društveni problem kojim se bavi pravoslavna psihoterapija. Pa tako u Udruženju pravoslavnih psihologa naglasak stavljaju na lečenje od alkoholizma.
- Davanje saveta trezvenosti glavni je i najefikasniji način za postizanje pozitivnih rezultata u borbi protiv strasti pijanstva. Sveto pismo podstiče da se daju i drže zaveti. Prvo obećanje o dolasku u svet Spasitelja dao je sam Bog. Vidimo primere zaveta Bogu i u Starom i u Novom zavetu. Na primer, u Starom zavetu mi srećemo pominjanje nazirejskog zaveta: 'Kad čovek ili žena učini zavet nazirejski, da bude nazirej Gospodu. Neka se uzdržava od vina i silovitog pića, i neka ne pije octa vinskog, ni octa od silovitog pića, niti kakvog pića od grožđa i neka ne jede grožđa, ni novog, ni suvog. Dokle god traje njegovo nazirejstvo neka ne jede ništa od vinove loze, ni zrna ni ljuske' - navodi se na sajtu Udruženja pravoslavnih psihologa.