ZNATE LI ŠTA JE "ŽENSKA MREŽA"? Svakoj od nas je potrebna da bismo sačuvale zdrav duh
Prijateljice. One spasavaju dan i unutrašnji spokoj, one su te koje ne dozvoljavaju da nas savladaju suvišne sumnje u sopstvenu snagu i procenu.
Koliko puta ste ove nedelje pričale s prijateljicama? Ovo nije test, ni prekor, već podsećanje da druženje s prijateljicama podiže raspoloženje i samopouzdanje.
Pet bliskih prijateljica trebalo bi da ima svaka žena, kako bi iz svih životnih turbulencija izašla zdravog tela i duha. Većina ih i ima toliko dok je život velika žurka, međutim, kada se u zabavu umešaju posao, muž i deca, broj prijateljica etapno se smanjuje, a od izgovora „nemam vremena za prijateljice” do tužnog zaključka „nemam prijateljice” prođu dve ili tri decenije.
Juriš na dobre komade
Zrele žene često obnavljaju kontakte s prijateljicama iz mladosti i zajednički prolaze kroz menopauzu, baš kao kroz prva seksualna iskustva. Uz takvu emocionalnu potporu lako prevazilaze strah ili neprijatnosti.
Ženske mreže nisu rezervisane samo za beskrajne tužne priče ili odlazak na jogu, jer nivo stresa može da spusti i juriš na dobre komade s rasprodaje. Ne moraju samo stare prijateljice da budu istinske. Zajednička interesovanja dobar su početak za uspostavljanje novih ženskih mreža.
Mnoge žene provode veći deo dana na poslu, pa stručnjaci preporučuju da među koleginicama nađu prijateljice. U prijateljskom okruženju žene su motivisanije za rad. Saveti prijateljica koje rade sličan posao i koje razumeju kolebanja u vezi nekog projekta, na primer, pomoći će da žene dobro prime pozitivnu kritiku i poboljšaju rad. Prijateljstvo na poslu, takođe, dobro utiče na raspoloženje i omogućava psihološku podršku.
Žene treba da budu otvorene ako žele nova prijateljstva, da razmene broj telefona sa osobama koje im se dopadnu, da predlože odlazak na kafu, a ako to ne prođe – bez nervoze, biće drugih prilika. Valjda ne postoji žena koja će ostati imuna na ljubaznost i saosećanje.
Novi koncept prijateljstva
Sve više žena osvaja vodeće pozicije u svetu biznisa, koji je tradicionalno pripadao muškarcima. Mnoge među njima ne vide u koleginicama konkurenciju već oslonac, i zagovaraju žensku poslovnu mrežu kako bi širile uticaj. Liderke s ljudskim likom, koje su se za položaje borile kao vučice, smatraju da odnosi s poslovnim partnerkama treba da se neguju.
Muškarci imaju običaj da posle posla s kolegama svrate u kafić, a žene uglavnom odjure kući – da vide je li ona još na mestu, da li su deca došla iz škole ili da podgreju ručak. Mnogo bolje rešenje je da bar povremeno posle posla prošetaju s prijateljicama jer će biti zadovoljnije, a ukućani sitne poslove, najčešće, mogu da obave i sami.
Mnogi tvrde da su društvene mreže promenile koncept prijateljstva i da su, navodno, zbog njih ljudi sada usamljeniji nego ranije. Međutim, reč je uglavnom o tome da usamljeni ljudi više koriste društvene mreže, a da one čak mogu da pomognu da se učvrste veze u stvarnom životu.
Ostatak teksta pročitajte na tosamja.media.