ЗНАТЕ ЛИ ШТА ЈЕ "ЖЕНСКА МРЕЖА"? Свакој од нас је потребна да бисмо сачувале здрав дух
Пријатељице. Оне спасавају дан и унутрашњи спокој, оне су те које не дозвољавају да нас савладају сувишне сумње у сопствену снагу и процену.
Колико пута сте ове недеље причале с пријатељицама? Ово није тест, ни прекор, већ подсећање да дружење с пријатељицама подиже расположење и самопоуздање.
Пет блиских пријатељица требало би да има свака жена, како би из свих животних турбуленција изашла здравог тела и духа. Већина их и има толико док је живот велика журка, међутим, када се у забаву умешају посао, муж и деца, број пријатељица етапно се смањује, а од изговора „немам времена за пријатељице” до тужног закључка „немам пријатељице” прођу две или три деценије.
Јуриш на добре комаде
Зреле жене често обнављају контакте с пријатељицама из младости и заједнички пролазе кроз менопаузу, баш као кроз прва сексуална искуства. Уз такву емоционалну потпору лако превазилазе страх или непријатности.
Женске мреже нису резервисане само за бескрајне тужне приче или одлазак на јогу, јер ниво стреса може да спусти и јуриш на добре комаде с распродаје. Не морају само старе пријатељице да буду истинске. Заједничка интересовања добар су почетак за успостављање нових женских мрежа.
Многе жене проводе већи део дана на послу, па стручњаци препоручују да међу колегиницама нађу пријатељице. У пријатељском окружењу жене су мотивисаније за рад. Савети пријатељица које раде сличан посао и које разумеју колебања у вези неког пројекта, на пример, помоћи ће да жене добро приме позитивну критику и побољшају рад. Пријатељство на послу, такође, добро утиче на расположење и омогућава психолошку подршку.
Жене треба да буду отворене ако желе нова пријатељства, да размене број телефона са особама које им се допадну, да предложе одлазак на кафу, а ако то не прође – без нервозе, биће других прилика. Ваљда не постоји жена која ће остати имуна на љубазност и саосећање.
Нови концепт пријатељства
Све више жена осваја водеће позиције у свету бизниса, који је традиционално припадао мушкарцима. Многе међу њима не виде у колегиницама конкуренцију већ ослонац, и заговарају женску пословну мрежу како би шириле утицај. Лидерке с људским ликом, које су се за положаје бориле као вучице, сматрају да односи с пословним партнеркама треба да се негују.
Мушкарци имају обичај да после посла с колегама сврате у кафић, а жене углавном одјуре кући – да виде је ли она још на месту, да ли су деца дошла из школе или да подгреју ручак. Много боље решење је да бар повремено после посла прошетају с пријатељицама јер ће бити задовољније, а укућани ситне послове, најчешће, могу да обаве и сами.
Многи тврде да су друштвене мреже промениле концепт пријатељства и да су, наводно, због њих људи сада усамљенији него раније. Међутим, реч је углавном о томе да усамљени људи више користе друштвене мреже, а да оне чак могу да помогну да се учврсте везе у стварном животу.
Остатак текста прочитајте на tosamja.media.