NOVA OPEL CORSA OPC: Auto za bilo koju destinaciju!
Bez obzira da li je reč o „Zelenom paklu“ ili urbanoj džungli, nova Opel Corsa OPC je na svojoj teritoriji.
Bez obzira da li je na Nirburgringu ili u „špicu“ gradskog saobraćaja, najbrža predstavnica nove generacije Corse kombinuje ekstremni, beskompromisni atleticizam sa izvanrednom svakodnevnom upotrebljivošću. Ova četiri metra duga „zverka“ impresionira svojim visokim obrtnim momentom, 207 ks, 1,6 litarskim turbo motorom, agilnom upravljivošću i naravno sportskim izgledom. Ipak, ni izdašan enterijer po kome je Corsa poznata, niti visok stepen komfora, nisu zbog toga morali da trpe. Corsa OPC je pravi atleta u porodici malih automobila. Ona će svoju svetsku premijeru doživeti na Salonu automobila u Ženevi (od 5. do 15. marta 2015.)
Držeći se OPC tradicije, perjanica proizvodne linije Corse može biti odmah identifikovana kao istinski član Opelovog performantnog centra. Pored nove, eksluzivne OPC jarko plave boje, Corsa se takođe može pohvaliti novim dizajnom prednjeg dela, sa novim, velikim usisnim otvorima. Zapravo, otvori oivičeni aluminijumskim okvirom ispod prednjih svetala, kreiraju vizuelnu vezu sa Corsinom većom sportskom „sestrom“, Astrom OPC. Spojler pozicioniran na gornjem delu vrata prtljažnika je dostupan u dve verzije – sa suptilnim rešenjem koje dolazi kao standard i mnogo kitnjastijim, koje u isto vreme kreira veći vertikalni pritisak na zadnju osovinu. Dvostruki završeci izduvnih cevi koje potpisuje firma Remus, sa difuzorom koji ih obuhvata, dodatno naglašavaju atleticizam Corse OPC, kako u vizuelnom tako i akustičkom smislu, što se jasno primeti prilikom pritiska na papučicu gasa.
Enterijer takođe odiše sportskim ambijentom. Performantna Recaro sedišta, koja putnicima nude optimalnu lateralnu podršku i u najzahtevnijim spletovima krivina su dominiraju kabinskim prostorom. Pored svega, vozači neće ostati bez moderne konektivnosti. Opelov IntelliLink info-zabavni sistem će biti dostupan kao opcija, i uvešće svet pametnih mobilnih telefona u Corsu OPC, kako u Apple iOS, tako i Android konfiguraciji.
Ispod haube, turbo benzinski motor sa 152 kW/207 ks u novoj generaciji Corse OPC jedva čeka da bude stavljen u akciju. OPC jedinica zapremine 1,6 l nudi maksimalni obrtni moment od 245 Nm između 1.900 i 5.800 o/min, a dodatnih 35 Nm je dostupno po potrebi uz „overboost“ funkciju. Dosta pažnje je posvećeno brzom odzivu, odnosno krivi obrtnog momenta, u odnosu na model iz prošle generacije (maksimalni obrtni moment je dostizan pri 2.250 o/min u ekskluzivnoj Nürburgring ediciji), tako da je odziv motora na papučicu gasa bolji pri niskim obrtajima. OPC moć se prenosi na prednje točkove putem šestostepenog menjača sa kratkim i oštrim hodovima ručice. Rezultat svega navedenog je da Corsa OPC iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za samo 6,9 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 230 km/h. Uprkos sportskim atributima, potrošnja goriva je pristojnih 7,5 l na 100 kilometara u kombinovanom ciklusu (174 g/km CO2).
Da bi se snaga na najbolji način isporučila na asfalt, Opelovi inženjeri su se udružili sa specijalistima iz firme Koni, u cilju razvijanja šasije koja može da ugosti inovativni sistem amortizacije. Nova tehnologija amortizovanja putem selektivne frekvencije (Frequency Selective Damping (FSD)) omogućava amortizacionim silama da se adaptiraju u odnosu na frekvenciju automobila, na taj način obezbeđujući balansiranje između beskompromisnog atleticizma i adekvatnog nivoa komfora. Druge komponente šasije su takođe na odgovarajući način kalibrisane. Corsa OPC je 10 mm bliže tlu u odnosu na „pitomije“ sestrinske modele. Najnovija generacija sistema elektronske kontrole obezbeđuje različite režime rada elektronskog programa stabilnosti (ESP) i kontrole trakcije (TC). U „Competition“ režimu primera radi, kontrola trakcije nije aktivna, dok ESP Corsi OPC daje nešto više „slobode“. Iskusni vozači mogu čak isključiti ESP u potpunosti, kada požele da automobil dovedu do limita mogućnosti na trkakoj stazi.
Pored navedenog, sistem upravljanja je takođe optimizovan. On reaguje direktnije i preciznije, te vozačima Corse OPC pruža bolju povratnu informaciju. Michelinovi performantni pneumatici dimenzija 215/45 R17, koji dolaze kao standard, obezbeđuju savršeno prijanjanje. OPC optimizovani kočioni sistem sa diskovima od 308 mm se nalaze na prednjim točkovima.
Vozači koji su u potrazi za dodatnim trkačkim doživljajem mogu se obratiti Corsa OPC Performantnom paketu (Corsa OPC Performance Package). On uključuje mehanički, višelamelasti sistem kvačila za blokadu diferencijala firme Drexler, točkove od 18 cola sa Michelinovim pneumaticima moćnog prijanjanja i čak još više atletski orijentisano podešavanje šasije. Pošto su znali da će Corsa OPC provoditi više vremena u gradskim uslovima saobraćaja, inženjeri koji su učestvovali u njenom razvoju su morali da se u potpunosti uvere kroz uobičajene OPC testove na Nürburgring Nordschleife, da ona može da se suoči sa svim izazovima najzahtevnije trkačke staze na svetu.
Pogledajte još i:
- NEVEROVATNO: Gde Rus protera kamion, Amerikanac ne može amfibiju! (VIDEO)
- Amerikanci imaju Hamera, ali Rusi su stvorili čudovište (FOTO/VIDEO)
- NEMA SE KUD: Kia skresala cenu K900
- NOVI FOCUS RS: Agresivan kao i pre, na putu nikad sigurniji (FOTO/VIDEO)
- Ferrari tron ne da: "Crni konj" prestiže McLaren i Lamborghini sa novim 488 GTB (FOTO/VIDEO)