НОВА ОПЕЛ ЦОРСА ОПЦ: Ауто за било коју дестинацију!
Без обзира да ли је реч о „Зеленом паклу“ или урбаној џунгли, нова Опел Цорса ОПЦ је на својој територији.
Без обзира да ли је на Нирбургрингу или у „шпицу“ градског саобраћаја, најбржа представница нове генерације Цорсе комбинује екстремни, бескомпромисни атлетицизам са изванредном свакодневном употребљивошћу. Ова четири метра дуга „зверка“ импресионира својим високим обртним моментом, 207 кс, 1,6 литарским турбо мотором, агилном управљивошћу и наравно спортским изгледом. Ипак, ни издашан ентеријер по коме је Цорса позната, нити висок степен комфора, нису због тога морали да трпе. Цорса ОПЦ је прави атлета у породици малих аутомобила. Она ће своју светску премијеру доживети на Салону аутомобила у Женеви (од 5. до 15. марта 2015.)
Држећи се ОПЦ традиције, перјаница производне линије Цорсе може бити одмах идентификована као истински члан Опеловог перформантног центра. Поред нове, екслузивне ОПЦ јарко плаве боје, Цорса се такође може похвалити новим дизајном предњег дела, са новим, великим усисним отворима. Заправо, отвори оивичени алуминијумским оквиром испод предњих светала, креирају визуелну везу са Цорсином већом спортском „сестром“, Астром ОПЦ. Спојлер позициониран на горњем делу врата пртљажника је доступан у две верзије – са суптилним решењем које долази као стандард и много китњастијим, које у исто време креира већи вертикални притисак на задњу осовину. Двоструки завршеци издувних цеви које потписује фирма Ремус, са дифузором који их обухвата, додатно наглашавају атлетицизам Цорсе ОПЦ, како у визуелном тако и акустичком смислу, што се јасно примети приликом притиска на папучицу гаса.
Ентеријер такође одише спортским амбијентом. Перформантна Рецаро седишта, која путницима нуде оптималну латералну подршку и у најзахтевнијим сплетовима кривина су доминирају кабинским простором. Поред свега, возачи неће остати без модерне конективности. Опелов IntelliLink инфо-забавни систем ће бити доступан као опција, и увешће свет паметних мобилних телефона у Цорсу ОПЦ, како у Apple иОС, тако и Андроид конфигурацији.
Испод хаубе, турбо бензински мотор са 152 kW/207 кс у новој генерацији Цорсе ОПЦ једва чека да буде стављен у акцију. ОПЦ јединица запремине 1,6 л нуди максимални обртни момент од 245 Нм између 1.900 и 5.800 о/мин, а додатних 35 Нм је доступно по потреби уз „овербоост“ функцију. Доста пажње је посвећено брзом одзиву, односно криви обртног момента, у односу на модел из прошле генерације (максимални обртни момент је достизан при 2.250 о/мин у ексклузивној Nürburgring едицији), тако да је одзив мотора на папучицу гаса бољи при ниским обртајима. ОПЦ моћ се преноси на предње точкове путем шестостепеног мењача са кратким и оштрим ходовима ручице. Резултат свега наведеног је да Цорса ОПЦ из стања мировања до 100 км/х убрзава за само 6,9 секунди. Максимална брзина износи 230 км/х. Упркос спортским атрибутима, потрошња горива је пристојних 7,5 л на 100 километара у комбинованом циклусу (174 г/км ЦО2).
Да би се снага на најбољи начин испоручила на асфалт, Опелови инжењери су се удружили са специјалистима из фирме Кони, у циљу развијања шасије која може да угости иновативни систем амортизације. Нова технологија амортизовања путем селективне фреквенције (Frequency Селецтиве Дампинг (ФСД)) омогућава амортизационим силама да се адаптирају у односу на фреквенцију аутомобила, на тај начин обезбеђујући балансирање између бескомпромисног атлетицизма и адекватног нивоа комфора. Друге компоненте шасије су такође на одговарајући начин калибрисане. Цорса ОПЦ је 10 mm ближе тлу у односу на „питомије“ сестринске моделе. Најновија генерација система електронске контроле обезбеђује различите режиме рада електронског програма стабилности (ЕСП) и контроле тракције (ТЦ). У „Цомпетитион“ режиму примера ради, контрола тракције није активна, док ЕСП Цорси ОПЦ даје нешто више „слободе“. Искусни возачи могу чак искључити ЕСП у потпуности, када пожеле да аутомобил доведу до лимита могућности на тркакој стази.
Поред наведеног, систем управљања је такође оптимизован. Он реагује директније и прецизније, те возачима Цорсе ОПЦ пружа бољу повратну информацију. Michelinovi перформантни пнеуматици димензија 215/45 Р17, који долазе као стандард, обезбеђују савршено пријањање. ОПЦ оптимизовани кочиони систем са дисковима од 308 mm се налазе на предњим точковима.
Возачи који су у потрази за додатним тркачким доживљајем могу се обратити Цорса ОПЦ Перформантном пакету (Цорса ОПЦ Перформанце Пацкаге). Он укључује механички, вишеламеласти систем квачила за блокаду диференцијала фирме Drexler, точкове од 18 цола са Michelinovim пнеуматицима моћног пријањања и чак још више атлетски оријентисано подешавање шасије. Пошто су знали да ће Цорса ОПЦ проводити више времена у градским условима саобраћаја, инжењери који су учествовали у њеном развоју су морали да се у потпуности увере кроз уобичајене ОПЦ тестове на Nürburgring Nordschleife, да она може да се суочи са свим изазовима најзахтевније тркачке стазе на свету.
Погледајте још и:
- НЕВЕРОВАТНО: Где Рус протера камион, Американац не може амфибију! (ВИДЕО)
- Американци имају Хамера, али Руси су створили чудовиште (ФОТО/ВИДЕО)
- НЕМА СЕ КУД: Киа скресала цену К900
- НОВИ ФОЦУС РС: Агресиван као и пре, на путу никад сигурнији (ФОТО/ВИДЕО)
- Ferrari трон не да: "Црни коњ" престиже МцЛарен и Lamborghini са новим 488 ГТБ (ФОТО/ВИДЕО)