ПОПЛАВНЕ БУЈИЦЕ НА ПУТУ СУ ЧЕСТА ПОЈАВА У СРБИЈИ: Ово никако НЕ СМЕТЕ урадити уколико се нађете у таквој ситуцији
Шта да радите кад вам се поплави ауто?
У последње време у Србији, сведоци смо честих падавина, на основу којих долази до поплава на путевима. Уколико у вожњи наиђете на баре, које би могле да буду дубље него што делују, најбоље их је, уколико је то могуће, избећи. Мало "купање" се може изродити у катастрофу, јер вода, уколико уђе у мотор, може да га уништи. Реч је о нежељеној хидростатичкој блокади.
ДА ЛИ СТЕ ЗНАЛИ: На колико година се углавном мењају аутомобили у Србији? Бројке ће вас изненадити
УШТЕДИТЕ НОВАЦ: Ево како да САМИ ПОПРАВИТЕ ситне пукотине на вашој шофершајбни (ВИДЕО)
УШТЕДИТЕ НОВАЦ: Овако продужите век трајања ламели вачег аутомобила
У питању је отказивање мотора с унутрашњим сагоревањем, јер он не може да ради због уласка флуида у коморе за сагоревање изнад клипова, спречавајући агрегат да комплетира циклус. Док се уобичајена мешавина горива и ваздуха може сабијати, омогућујући клипу да изведе реципрочни покрет унутар цилиндра, течности се веома тешко сабијају, што значи да ће код клипа погођеног овим проблемом доћи до заустављања приликом кретања према горе.
Шта прво треба урадити?
Најпре је потребно утврдити колико дубоко је аутомобил био у води. То се може одредити на основу трага прљавштине и блата који је вода оставила на спољашњости али и у унутрашњости возила. Ако вода није прешла изнад доње ивице врата, односно централног дела точкова, аутомобил би требало да буде у реду. У случају да је ауто био поплављен у нивоу изнад доње ивице врата, вода је вероватно продрла у унутрашњост возила и начинила одређену штету на аутомобилу. Када отворите врата, такође по траговима можете видети до ког нивоа је вода ушла у кабину, чак и ако се у међувремену повукла.
Ипак, и у таквим случајевима најбоље би било да вам неко ко је стручан провери да ли је са мотором и електриком све како треба пре него што га покренете. Иако ћете желети да што пре стартујете мотор и проверите да ли ради, ако је вода продрла у његову унутрашњост, окретањем кључа можете направити још већу штету.
Ако је ваш аутомобил каско осигуран, пре него што било шта предузмете, назовите осигуравајућу кућу и распитајте се каква је процедура у оваквим случајевима и какве су ваше опције у погледу надокнаде штете. Било би добро да фотографишете ауто у стању у каквом сте га затекли.
Пре било каквог рада на возилу, потребно је скинути акумулатор. Сматра се да је она електроника која је имала напајање све време трајно оштећена, док електронски делови који нису под напоном када је мотор искључен, можда могу бити спасени. У сваком случају, савременији аутомобили, који имају више електронике, рањивији су од оних старије производње.
Како да избегнете велику штету?
Најпре, уколико не можете да избегнете водену површину која је испред вас, најбоље је да угасите мотор пре него што дође до уласка воде у усисни систем. Уколико се то десило а мотор је стао, немојте покушавати да поново стартујете. Заправо, коришћење анласера у циљу повратка мотора у живот је најчешћи начин да се реши проблем (у случају да није дошло до оштећења), али искључиво након потпуног одстрањивања воде из комора за сагоревање, што може да се уради уклањањем свећица или бризгаљки.
Приметићете да се вода избацује из цилиндара и да мотор након тога започиње нормалан рад. У извесном тренутку, видећете чудан гас који излази из издува, који је заправо резултат неуобичајене мешавине која сагорева у цилиндрима, али овај проблем ће постепено нестати. Озбиљне ситуације, попут претходно описаних, генерално воде до тако тешких проблема, који ће највероватније моћи да се реше искључиво заменом мотора. Покушај "генералке" са тешким оштећењима кључних компоненти, довешће само до још већих трошкова.
Ово можда звучи "сурово", али мотор аутомобила треба неговати и пазити да би доживео "дубоку старост" и за то време служио верно.