Да ли још увек загревате мотор аутомобила у месту? Можда не би требало...
Када се температуре спусте испод нуле, као што је то случај овог преподнева у Србији, често ћемо у јутрањим часовима чути буку која долази од аутомобила чији мотори раде у леру.
Зимско загревање аутомобила пре кретања уобичајен је ритуал за многе возаче, али је са техничког аспекта код већине савремених возила - непотребно.
И не само то, загравање мотора у месту када су температуре ваздуха веома ниске може чак и да штети вашем аутомобилу
Када се температуре спусте испод нуле, као што је то случај овог преподнева у Србији, често ћемо у јутрањим часовима чути буку која долази од аутомобила чији мотори раде у леру.
Стручњаци наводе да је у питању је стара навика која датира из времена када су сви аутомобили имали моторе са карбураторима. Тада је загревање мотора на ниским температурама ваздуха пре покретања возила имало смисла.
Данас сви новији модели имају електронско убризгавања горива. Сензори мере спољашњу температуру и систем прилагођава рад мотора па се сматра да је довољно да мотор ради само 30-60 секунди пре поласка.
Након тога може се започети са вожњом јер ће мотор брже достићи радну температуру ако је ауто у покрету, него када мотор и даље ради у леру.
Када загревате мотор у леру током хладних дана, не само што без потребе трошите гориво, већ се са одређених компоненти мотора спира уље које подмазује покретне делове и спречава њихово оштећење.
Наиме, бензинске моторе покреће мешавина ваздуха и распршених честица горива које испарава. Због ниских температура током зиме, бензин спорије испарава, па аутомобил аутоматски компензује његов мањак убризгавајући више горива у мешавину.
Једна од карактеристика бензина је да је добар растварач, што доводи до тога да спира моторно уље са зидова цилиндара мотора, ако аутомобил зими загревате током дужег периода.
Навика да загревамо мотор аутомобила у месту датира из времена пре осамдесетих година 20. века, и употребе карбуратора. Након тога, уместо карбуратора, почели су да се користе системи електронског убризгавања горива, тако да је загревање постало излишно, па чак и штетно.
Иначе, поред буке коју производи рад мотора у леру, а која ће узнемирити ваше комшије, за животну средину много су опаснији издувни гасови које аутомобил испушта током продуженог рада мотора у месту.
Међутим, постоји још један важан разлог зашто загревамо аутомобил пре поласка. Током зиме пријатније нам је да седнемо у топлу кабину него да се смрзавамо у вожњи док се ауто не загреје.
Иако је период потребан за загревање путничке кабине код савремених возила краћи него пре, а неки модели имају и грејаче у седиштима, многи од нас и даље возе старије аутомобиле који се спорије греју.
Ипак, имајте на уму да беспотребан рад вашег аутомобила у леру директно утиче на квалитет ваздуха који удишете и да је боље истрпети мало хладноће него додатно загађивати ваздух који је ионако лошег квалитета.
Што се тиче замагљених и залеђених стакала на возилу, увек можете најпре да употребите магичну крпу и стругач леда, пре него што се успут, током вожње, ваздух из вентилационих отвора довољно загреје и доврши посао