Гориво никад скупље, али дуготрајна вожња на резерви може да вас кошта још више!
Списак проблема које може да проузрокује скоро празан резервоар је дугачак.
Вожња на резерви може бити веома проблематична. Заустављање на путу због тога што је ауто остао без горива још је и најмања главобоља.
Списак проблема које узрокује скоро празан резервоар је дугачак. Цена горива је таква да многе возаче тера да сипају "за црвену" и да често возе на резерви. Ипак, точење горива никада не би требало остављати за последњи тренутак, а упаљена лампица резерве не би смела постати нешто уобичајено.
Вожња на резерви – опасније је него што мислите
Ретко се дешава да наточимо пун резервоар. Најчешће на бензинској пумпи сипамо минималну количину горива, а следећу посету одлажемо што је дуже могуће.
Ово је грешка, пише сајт Automobili.ba. Не би требало да се доведемо у ситуацију у којој наш аутомобил има премало горива у резервоару. Наравно, паљење лампице не значи да ће се возило одмах остати без горива. Свако од нас отприлике зна колико аутомобил који возимо може да пређе "на резерви" – у неким моделима је то чак 100 до 150 км, у зависности од услова у саобраћају и стила вожње.
Иако се сваком може догодити да му се упали црвена лампица, вожња на резерви би требало да буде изузетак и нешто што се дешава само повремено. Честа вожња на резерви може да се заврши кваром аутомобила.
Механичари чак саветују да се лампица резервоара за гориво уопште не пали – по принципу да је превенција боља од лечења.
Када је време за одлазак на пумпу
Не чекајте до последњег тренутка. Без обзира на тип мотора и старост аутомобила, требало би избегавати дуготрајну вожњу на резерви. Због безбедности механичких елемената и њихове трајности добро је напунити резервоар када индикатор количине горива показује 20-25%.
На тај начин ћемо избећи бројне непредвиђене проблеме и знатне трошкове. Ако дође до наглог пада квалитета смесе гориво-ваздух, у екстремним случајевима висока температура у комори за сагоревање може довести до оштећења клипа, што укључује скуп ремонт мотора.
На шта још може да утиче стална вожња на резерви
Један од елемената који пате због ниског нивоа горива је сам резервоар. Наравно, то се односи само на аутомобиле опремљене металним резервоаром – они који су израђени од пластике данас преовлађују.
Дуга вожња на резерви и са лошим горивом подстиче кондензацију влаге на унутрашњим зидовима резервоара, што дугорочно доводи до корозије и рђе која се меша са горивом и продире даље у систем убризгавања.
Након неколико година стварања рђе у резервоару за гориво или накупљања нечистоће, водови за гориво ће се зачепити. У неком тренутку нећемо моћи покренути мотор или ће током вожње доћи до ефекта трзања и приметног пада снаге. У екстремним случајевима, рђа ће се почети развијати чак и на унутрашњим деловима млазница – присиљавајући возача да их замени.
Ризик вожње на резерви – улазак нешистоће у систем за довод горива
Честа вожња на резерви узрокује да систем горива црпи бензин или дизел са самог дна резервоара. Постоји ризик да ће све врсте прљавштине, од горива или рђе, ући у систем заједно са усисаним горивом.
У таквој овој ситуацији можда ће бити потребно сервисно испирање система, а промена филтера за гориво је обавезна.
Пумпа за гориво – квар, трошкови, поправка
Кључни елемент система за гориво је пумпа уграђена у резервоар. Електрична опрема која непрекидно ради хлади се и подмазује проточним горивом.
Зато је пумпа изузетно осетљива на низак ниво горива у резервоару. Вожња на резерви, посебно у кривинама, понекад значи да пумпи недостаје подмазивања. Пумпа се, стога, врло брзо може покварити.
Знакови оштећене пумпе укључују потешкоће при покретању аутомобила, трзање при убрзавању – уређај допрема премало горива у систем убризгавања. Једино ефикасно решење је замена или регенерација пумпе – трошкови зависе од модела аутомобила.
Вожња на резерви – ваздух у систему
Честа последица вожње на резерви је присилно заустављање на путу зато што је ауто остао без горива. У аутомобилу са бензинским мотором све се углавном враћа у нормалу након додавања неколико литара бензина.
У случају дизел мотора, чак ни пуњење неколико литара горива обично неће помоћи – ваздух у систему горива спречиће покретање аутомобила. Овде ће, у зависности од модела, бити потребно посетити сервис и употребити дијагностички уређај за одзрачивање система.
Осим тога, изненадни нестанак горива у мотору са турбопуњачем довешће до наглог повећања температуре издувних гасова, што може уништити радне елементе турбопуњача и изазвати велике материјалне трошкове.