Ставили сте италијански заставу, а ауто није направљен у Италији? Неће моћи!
Италијанска полиција запленила је 134 аутомобила марке Фиат због симбола заставе на каросерији возила.
Сећате се како је најмањи кросовер Алфа Ромеа требало да се зове Милано? Преименован је у Јуниор пошто италијанске власти нису биле одушевљене оригиналним именом.
Наиме, због закона који важи у Италији, Stellantisu, који је власник бренда Алфа Ромео, забрањено је користи италијанско име на возилу направљеном ван те земље.
Па, поново се дешава нешто слично.
Други Stellantisov бренд, Фиат, сада има проблема са продајом електричног микроаутомобила Тополино у Италији.
Мали градски ауто – који се формално води као четвороцикл – може да задржи своје историјско име, али мора уклонити малу италијанску заставу са спољашњости.
Италијанска полиција запленила је 134 Тополина у лучком граду Ливорно у Тоскани. Разлог? Симбол италијанске заставе, који се налази поред ручке врата, не би смео да се налази ту, нити на било ком другом месту на аутомобилу.
Омањи електрични ауто се не производи у Италији, већ а у фабрици Кенитра у Мароку. Ту се такође склапају сестрински модели Цитроен Ами и Опел Роцкс Елецтриц.
Закон који забрањује Фиату да користи италијанску заставу на производу направљеном у другој земљи датира од децембра 2003. године и гласи:
"Увоз и извоз у циљу комерцијализације или стављања у промет или извршења радњи које су недвосмислено усмерене на стављање у промет производа који носе лажне или обмањујуће назнаке порекла представљају кривично дело које је кажњиво по члану 517 Кривичног законика."
Прекршилац се кажњава административном казном од 10.000 евра до 250.000 евра.
Stellantis нема другог начина него да скине заставу, како би могао да прода заплењене аутомобиле.
Иако се ЕВ не производи у земљи, италијански мотив је додат јер је четвороцикл развијен у Торину, наводи Фиат.
Портпарол Stellantisa рекао је за новине Ла Repubblica да је Фиат "радио у потпуности у складу са прописима", предочивши кристално јасно где се Тополино производи без покушаја да обмане купце.
Компанија се ипак сложила да уклони проблематичну налепницу како би деблокирала поменута 134 аутомобила заглављена у луци.
Оно што је чудно у целој овој причи је да је Фиат пре годину дана представио препорођени Тополино.
То значи да су италијанске власти имале довољно времена да упозоре Stellantis о могућности заплене њихових аутомобила.
Чини се да је Фиат очекивао да ће се извући, слично као што је Алфа Ромео мислио да би било у реду да користи назив Милано за свој мали кросовер.