Како се сналазите у вожњи по пљуску?
Због кише се ствара велика количина воде на коловозу и долази до појаве аквапланинга који може да буде изузетно опасан.
Директор агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић каже за РТС да је најопаснији период за вожњу када после сувог и топлог времена падну кише.
Она напомиње да се следеће недеље очекују још веће гужве на путевима, али и саветује возачима да увек избегавају да возе ноћу.
Гостујући у Дневнику РТС-а, Пешић је рекао да када су овакве ситуације, када почну кише, важно је да пратимо информативне емисије и стање на путевима на сајту AMSS-a.
"Када су у питању временски услови, увек после топлог времена, кад дођу прве кише, то је најопаснији период. Када се појаве овакве јаке кише, видљивост је смањена и увек је савет да зауставимо возило и сачекамо да велики пљусак прође. Важно је да те прве капљице воде са прашином стварају куглице на подлози, што утиче на стабилност возла", казао је Пешић.
Због појаве кише јавља се, додаје, велика количина воде на коловозу, односно долази до појаве аквапланинга.
"Између пнеуматика и подлоге нема трења. То трење зависи и од тога какви су нам пнеуматици. Закон каже да је довољно 1,6 милиметара, али они неће одвести већу количину воде. Друга ствар је каквом се брзином крећемо. Највећи проблем је задржавање воде на коловозу и на крају појава колотрага, где се задржава вода и када наиђу возачи, пнеуматици не могу сву ту воду да однесу и јавља се 'фил' између пнеуматика и подлоге", навео је Пешић.
Тек се очекују гужве на путевима
Према његовим речима, гужви н анашим путевима посебно ће бити следеће недеље.
"Туристи који су око 1. јула прошли се сада враћају, а имамо нове туристе који данас и следеће недеље долазе. Велики број возила је на путевима и тек ће бити следеће недеље. Према подацима Граничне полиције 2019. године од 1. до 15. јула је прошло милион и 300 хиљада возила, прошле око 750.000, а ове године је прошло за 45 дана око милион и 100 хиљада возила. Ако гледамо незгоде, 2019. је погинуло 17 особа за првих шест месеци на ауто-путу, прошле године 12, а ове године 15", истиче Пешић.
Увек саветује возачима да бирају оне путне правце који им одговарају.
"Статистика нам говори да су најбезбеднији ауто-путеви, ту имамо и највећу безбедност, али са друге стране ту су и највеће брзине", додаје Пешић.
Увек треба, напомиње, избегавати ноћне услове вожње.
"Статистике нам говоре да се највећи број незгода дешава од 12 до 6 ујутру. Догађају се на деловима путева који су монотони. У таквим незгодама или је возач, или су путници спавали. Савет је да се крене ујутру на пут, када смо одморни и важно је правити паузу на сваких два сата у трајању од по 15-ак минута и да узимамо што више течности", напомиње Пешић.
Који су најчешћи узроци незгода
Врућине су, наводи, исто опасне и оне доводе до пада концентрације. Узимање лекова је веома опасно и на свакој кутији лека постоје симболи - празан, обојен троугао, и параграф.
"Савет возачима је да погледају кутију лека и да ако постоји неки од ових симбола никако да их не користе пре путовања", изјавио је Пешић.
Јул је месец са највише саобраћајних незгода, а Пешић наводи да су два најчешћа разлога за то током летњих месеци - умор и брзина.
"На ауту-путу је уведено мерење просечне брзине и оне су прилично смирене. И они који прекорачују брзину, ту је ефикасан рад полиције са пресретачима. Умор нам је велики проблем. Важне су паузе, да кренемо наспавани. На свим одмориштима се налазе полицијске патроле. Појачано присуство полиције гарантује сигурност свим онима који одмарају на тим местима", закључио је Пешић.