"Прође синоћ аждаја која гази све пред собом": На данашњи дан у Београд је стигао први аутомобил - ево колико је коштао
Ни тадашњи власник није умео да га вози, нити га је занимало да научи.
Пре тачно 121 годину, баш 3. априла те 1903. године на железничку станицу, право из Беча стигао је први аутомобил у Србију.
Подразумева се да је коштао право богатство, а тада се причало да је од тих пара могла да се купи једна комплетно опремљена кућа у Београду и то једноспратница у Кнез Михаиловој.
Ова необична справа која је изгледала као балдахин на точковима, звучала као митраљез док иде, а од које су људи у почетку зазирали, био је "Nasselsdorf", тип Б. Ова фабрика данас је позната под именом Татра. А њихов пионирски производ купио је Божа Радуловић, богати београдски кућевласник.
Како ни сам власник није знао да управља машином, заједно са аутомобилом стигао је и специјални возач из фабрике, па се поносни власник у пратњи неколико пријатеља и радозналаца провозао својом необичном "кочијом" од Железничке станице данашњом Немањином, па улицом Кнеза Милоша ка Топчидеру.
Очекивано, ово је данима била главна тема целе чаршије, а они који су имали блиски сусрет коментарисали су:
- Прође синоћ аждаја, светле јој се очи надалеко и брекће, а гази све пред собом - преноси Историјски забавник.
Крајње иронично, Божа Радуловић није имао ни најмању намеру да седне за волан свог аутомобила. Кажу да га је и сама могућност ужасавала и да је због тога мајстор пристигао из фабрике добио задатак да богаташевог пријатеља Сретена Лукића научи да вози и одржава машину.
Тако је Сретен постао први професионални возач код нас чија се дозвола и даље чува у музеју.
- Божа Радуловић је потицао из богате породице, отац му је био трговац, а он сам официр. Међутим, није умео са новцем, па је све успео да потроши. Убрзо је и банкротирао, па је ауто доспео у власништво краља Петра Првог Карађорђевића. Аутомобил се код краља задржао читаву једну деценију, до повлачења преко Албаније 1915. године. Од тада се ауту губи сваки траг, па се претпоставља да је скроз уништен јер је коришћен за потребе рата - испричао је једном приликом за Блиц оснивач и власник Музеја аутомобила Братислав Петковић.