НОВИ ИЗАЗОВ ЗА ЛОПОВЕ: Забрана извоза НЕИСПРАВНИХ возила из ЕУ им представља велики ПРОБЛЕМ
Цене делова могу порасти.
Прошле недеље, српски медији су писали о предстојећој забрани извоза неисправних аутомобила изван Европске уније. Ова најава изазвала је забринутост међу многим појединцима, јер страхују да би трговина аутомобилима између ЕУ и земаља које нису чланице ЕУ могла бити заустављена.
СВИ НА ЈЕДНОМ МЕСТУ: Милијарду евра колекционарски примерци
ЗАСТРАШУЈУЋИ ВИДЕО: Хтели да провере ко је бржи, па изазвали ОЗБИЉАН УДЕС
МИТ ИЛИ ИСТИНА: Американци кажу да су МАЛИ аутомобили најнесигурнији
Међутим, фокус на спречавању извоза неисправних возила може резултирати већим квалитетом половних аутомобила у земљама чланицама ЕУ. То, заузврат, може оправдати више цене због побољшане поузданости и сигурносних карактеристика.
Матас Бузелис, стручњак за аутомобилску индустрију из компаније за податке о возилима царВертицал, поделио је своје увиде о овој забрани и истакао да ће ова промена мало отежати живот лоповима.
Нови препрека за илегалне активности?
Одлука о забрани кретања неисправних возила изван ЕУ има за циљ спречавање циркулације несигурних и непоузданих возила. Господин Бузелис објашњава да ово ново правило може деловати као регулација која ограничава црно тржиште.
- Најважније је створити регулацију која има врло мало рупа. Ако се ефикасно примени, забрана би могла смањити доступност таквих возила на илегалном тржишту аутомобила. То би могло утицати на понуду лоше квалитете или нерегистрованих возила на тржиштима с високим стопама крађе аутомобила - каже Матас Бузелис.
Забрана извоза неисправних возила могла би учинити прелазак граница украдених возила из ЕУ знатно тежим. Возила морају испуњавати стандарде исправности како би се извезла. У том случају, то би могло одбити или закомпликовати процес извоза украдених аутомобила, јер украдена возила често немају одговарајућу документацију или је већ измењена.
Међутим, криминалне мреже које се баве извозом украдених возила или илегалним тржиштем аутомобила можда ће прилагодити своје операције као одговор на ову забрану. Могу се фокусирати на алтернативне изворе или методе за стицање и извоз возила, преусмеравајући своје активности на регионе с мање строжим прописима.
Цене половних резервних делова могу порасти
Одлука Европске уније да не извози возила на крају свог века углавном ће резултирати већом употребом рециклираних материјала. На пример, 25% пластике која се користи за изградњу новог возила мораће потицати из рециклаже, од чега ће 25% морати бити рециклирано из возила на крају свог века. Међутим, што се тиче тржишта половних аутомобила, ова одлука неће или ће минимално утицати на цене аутомобила.
- Пошто власти планирају зауставити извоз возила на крају свог века на друге (не-ЕУ) тржишта, неизбежно ће доћи до повећања доступности половних резервних делова. Већина корисника возила и грађана који живе у земљама које нису чланице ЕУ осетиће повећање цена због смањене понуде резервних делова - каже Матас Бузелис из царВертицал-а.
Ако ове земље приме смањен број неисправних возила, то може променити доступност и врсте возила на њиховим тржиштима. То може учинити неке несигурне аутомобиле нешто скупљим за одржавање или чак довести до несташице резервних делова, што значи да ће поправке трајати дуже него икада раније.