ОВДЕ ВЕЋИНА ВОЗАЧА ГРЕШИ И ТИМЕ УГРОЖАВА САОБРАЋАЈ: Ево неколико примера како не треба седети за воланом
Будимо безбедни.
Сваки мало искуснији инструктор вожње ће вам потврдити, да је правилно седење и правилно држање волана основа за безбедну и удобну вожњу аутомобила.
НЕМЦИ ИМАЈУ РЕШЕЊЕ: Како угасити пожар на електричном аутомобилу? (ВИДЕО)
КОЛИКО СЕ УСТВАРИ РАЗЛИКУЈЕ? Полагање вожње у Србији, Америци и Немачкој - где је најповољније
ВЕЛИКИ КОРАК: Опел најављује прелазак на искључиво електрична возила у Европи од 2028. године
Сваког дана, на путу до посла, у градским гужвама можемо видети десетине или стотине возача, који не седе правилно за воланом.
1. Почетнички положај
Шта је погрешно?
Седиште је постављено високо и близу волана, што резултира неправилним положајем руку на волану.
Ко то ради?
Обично жене почетници, али често и неискусни млади возачи.
Последице?
Возач који је "залепљен" за волан прави грешку, тако што смањује своје видно поље, јер су А-стубови код нових модела аутомобила дебели и постављени под благим углом, што смањује видно поље возача у лево и десно. Такође, ограничено је и видно поље уназад, преко спољних ретровизора. Овако позициониран возач, теже ће у ретровизору уочити бициклисту, мотоциклисту или мањи аутомобил.
Овако погрешно држање волана, спречава возача, да брзо и квалитетно реагује. Возач који овако држи волан, не може брзо маневрисати. Када је потребно брзо окренути волан у једну страну, а затим брзо у другу, возач ће то веома тешко извести.
2. Тјунер
Шта је погрешно?
Наслон седишта је померен уназад, седиште је далеко, а погрешно је држање волана једном руком.
Ко то ради?
Млађи возачи почетници, али и искуснији возачи, чији су идоли у филмовима као што је Фаст & Фуриоус.
Последице?
Основни проблем је у томе, што је наслон за седење положен ниско и возач нема ослонац за леђа. Волан држи левом руком на средини, и користи га за контролу тела. Због тако постављеног наслона за леђа, возач (пардон, тјунер) се левом руком држи за волан, а не држи руке на волану, што је веома опасно. Руке на волану морају бити слободне, и никако не треба да служе за држање возача.
Поред тога, возач је позициониран више удесно, чиме је ограничен поглед из аутомобила. Не толико у страну, колико напред и позади. Овако држање волана, онемогућава било какву брзу и правилну реакцију возача.
3. Таксиста
Шта је погрешно?
Погрешно постављен наслон, седиште далеко од ножних команди, погрешан положај руку на волану "пола шест".
Ко то ради?
Њавише таксисти и возачи који проводе сате и сате вожње у градским условима.
Последице?
Као код тјунера, проблем је у неправилном положају тела - возач се држи за волан, уместо да се ослања леђима на седиште. Погрешно држање волана онемогућава прецизну реакцију на неочекивану ситуацију. Поред тога, оборен наслон седишта може утицати на проблеме и болове у пределу кичме.
4. Менаџер
Шта је погрешно?
Погрешно држање волана, деконцентрисаност.
Ко то ради?
Велики број возача, а посебно они који користе аутомобил као канцеларију.
Последице?
Погрешно држање волана левом руком у положају "петнаест до девет", чији лакат је наслоњен на врата, спречава возача да брзо реагује у одређеним ситуацијама. Проблем је и у томе што "менаџер" телефонира (не користи хандс-фрее), што значи да је фокусиран на све, само не на вожњу. У оваквим ситуацијама, чест се дешава да возач направи лошу процену и изазове небезбедну ситуацију у саобраћају. Овакви возачи често журе и не одржавају прописану удаљеност иза другог аутомобила.
5. Пензионер
Шта је погрешно?
Грчевито држање волана, обично у положају "десет до два". Фиксиран поглед.
Ко то ради?
Срарији возачи.
Последице?
Проблем код положаја руку на позицији "десет до два" није толико велики као код тјунера, менаџера или таксисте. Проблем оваквог положаја руку је у томе, што омогућава да се обруч волана окрене тек до пола круга. Испробајте то! Овакво држање волана резултира и другим проблемом.
С обзиром да су лактови у неправилном положају, када аутомобил прелази преко рупа или неравнина на путу, руке погрешно реагују и долази до нарушавања равнотеже. "Пензионери" често седе превише близу волана (као и почетници) и фиксирају поглед на препреку пред собом или на задња светла аутомобила испред.