ПАЗИТЕ КАКО ВОЗИТЕ ПО ЛИШЋУ: Можда изгледа безазлено, али може бити клизаво као лед - Не помажу ни ОВИ СИСТЕМИ
Опрезно за воланом.
Лишће на путу представља озбиљан проблем током вожње јер може да буде клизаво као лед. Зато треба успорити када се наиђе на део пута покривен лишћем, а нарочито су опасни путеви који иду кроз шумовите и брдске пределе.
ЗАУСТАВНА ПОСТАЈЕ ЖУТА ТРАКА: Ако то буде случај морате поштовати ова правила - КАЗНЕ НИСУ МАЛЕ
НЕВЕРОВАТНО: Због овог аутомобила су евакуисани тржни центар и школа (ФОТО)
ВОЗИЛА МАСОВНО ГОРЕ НА ПУТЕВИМА У СРБИЈИ: Стручњаци су открили шта је узрок томе и да ли постоји заштита
То што можда није падала киша два-три дана и асфалт је сув, не значи да лишће на путу није клизаво. Можда је задржало влагу од недавне кише. Можда је накупило влагу од (јутарње) магле или росе.
На први поглед први слој лишћа може да делује као да је сув или можда и јесте сув, али се испод тога крије слој мокрог лишћа. Не кажемо ни да је суво лишће идеална подлога за вожњу...
Ако налетите на већу количину мокрог лишћа у кривини, неће бити од помоћи ни АБС ни ЕСП, исто као што не би били од помоћи да је та површина покривена ледом. Помоћ коју ови системи могу да пруже директно зависи од доброг контакта гуме са подлогом.
Наравно, АБС ће спречити блокирање точкова приликом кочења и могуће заношење - али то је све. АБС нема начин да прекрши законе физике и да заустави ауто на клизавој подлози.
ЕСП ће такође урадити оно што може да задржи ауто на безбедној путањи кроз кривину - али само ако не возите пребрзо и ако гуме довољно добро држе асфалт. А уколико се између гума и асфалта налази мокро клизаво лишће - како ЕСП да обави свој посао? Не може да баци сидро...
Једноставно, ЕСП, тј. електронска контрола стабилности (ЕСП, ЕСЦ, ВДЦ, ДСЦ...) не може да помогне ако нема довољно трења између подлоге и гума. ЕСП ће безуспешно покушавати да вас врати на жељену путању док возач губи контролу.