СРЦЕ СИСТЕМА ЗА ХЛАЂЕЊЕ: Препознајте кад је ВРЕМЕ ЗА ЗАМЕНУ пумпе за воду
Одржава оптималну температуру.
Мотор приликом свог рада ослобађа велику количину топлотне енергије. Да би задржао нормалну радну температуру, потребна је расхладна течност. Ту лежи улога пумпе за воду, која треба да стимулише проток воде за хлађење мотора.
ПРИПРЕМИТЕ СЕ ЗА ПАПРЕНЕ ЦЕНЕ: Ако планирате да идете у ХРВАТСКУ на море, очекујте ово
НЕ МОРАТЕ КОД МАЈСТОРА: Поправите сами каиш који шкрипи (ВИДЕО)
Систем за расхлађивање је веома комплексан. Пумпа за воду циркулише од 5 до 6 литара расхладне течности кроз систем преко зупчаника који окреће зупчасти каиш, одржавајући оптималну температуру мотора и чувајући га од прегревања. Пумпа функционише тако, да усисава воду из доње коморе хладњака у простор мотора, где је предвиђено да доспе вода која ће преузети топлотну енергију коју производи мотор. Са пажљивим одржавањем пумпа би требала да потраје више од 100.000 пређених километара.
Шта урадити када је пумпа за воду неисправна?
Ако пумпа не ради више ефикасно, приметићете пораст температуре мотора, најчешће на показивачу на контролној табли или активирањем црвене лампице за температуру мотора. Слушајте свој ауто кад га упалите. Ако чујете шкрипајући звук или клопарање из простора за мотор, то може бити лош лежај. Пре него што дође до прегрејавања мотора, обично се примети како пумпа пропушта.
Могући знаци неисправне пумпе за воду су: врела пумпа, видљиво цурење испод пумпе и локве расхладне течности на паркингу, сумпураст мирис, пискав звук из мотора и потреба за честим досипањем расхладне течности. Други знаци квара су лабави и истрошени лежајеви. Како бисте проверили њихову исправност, искључите мотор и покушајте да покрећете вентилатор напред и назад. Померање између вентилатора и пумпе за воду показује да су лежајеви излизани и да је пумпу за воду потребно заменити.
Нека ваш ауто одстоји преко ноћи, паркиран на чистом бетону. Поставите комад светлог картона директно испод мотора. Имајте на уму да су веће шансе да расхладна течност цури док мотор возила ради, тако да ово није најбољи начин за проналажење цурења, али вреди покушати. Следећег јутра проверите картон. Ако се чини да је мокар од расхладне течности, цури вероватно у вашој пумпи за воду, али други извори цурења течности за хлађење могу бити цеви радијатора, грејање цеви, заптивке или сам радијатор. Да би открили одакле цури, покушајте да ставите картон директно испод саме пумпе за воду. Ако приметите зелену течност на картону, значи да цури антифриз.
Потражите цурење и око пумпе за воду. Ако видите капи воде или мали поток, онда сте сазнали у чему је проблем. Многе пумпе за воду имају рупу испред печата, која омогућава цурење воде ако је печат лош.
Ако се мотор не хлади на правилан начин може доћи до прегревања и озбиљних и трајних последица делова на мотору, а то изискује још већи трошак и више времена за поправку. Из тог разлога је битно пратити овај веома битан фактор у систему рада мотора. Приликом обављања великог сервиса возила пумпа за воду је један од делова које је потребно заменити.
Замена пумпе за воду је посао који изгледа тежи него што јесте. Састоји се од скидања вентилатора, погонских ремена и вијака који причвршћују пумпу за мотор. Ако имате потребне вештине и квалитетну нову пумпу за воду, можете да урадите овај посао и сами.