Истраживанје открива да СРПСКИ ВОЗАЧИ више воле половна возила из Италије, а ЕВО И ЗАШТО (ФОТО)
Најновије истраживање које је спровела аутомобилска компанија царВертицал.
Многа половна возила се увозе из једне земље у другу како би задовољила локалну потражњу за возилима. Немачка, Француска, Белгија и Италија су највећи извозници половних аутомобила у Европи, снабдевајући и остатак континента са половњацима. Међутим, возила из ових земаља нису без недостатака.
ПОЧЕЛА ПРИМЕНА У ПРАКСИ: Са 18 можете полагати за Ц, а са 21 за Д категорију!
БЕЗ ЊЕГА НИШТА НЕ БИ БИЛО ИСТО: Преминуо легендарни дизајнер Марчело Гандини
НЕВЕРОВАТНО: Возио пијан, свађао се са полицијом, па добио највећу казну у историји
Најновије истраживање које је спровела аутомобилска компанија царВертицал открива да многа возила увезена у Србију имају враћену километражу или су била претходно оштећена.
Многа увезена италијанска возила имају сумњиву прошлост
Компанија царВертицал је анализирала извештаје о историји возила које су корисници платформе прибавили 2023. године и пребројала оне са претходном евиденцијом из других земаља. Прошле године је 24,4% свих увезених возила која су проверена на царВертицал-у у Србији дошло из Италије, 16,8% из Француске, 16,2% из Немачке, 12,8% из Чешке и 9,8% из Норвешке.
Док је четвртина возила стигла у Србију из Италије, 4,8% њих је имало враћену километражу, а 13,1% је претходно било оштећено, што указује на то да возачи треба да буду опрезни приликом куповине италијанских аутомобила. 3,3% возила из Француске имало је промењен број километара, а 41,2% је претрпело мање или веће штете. Немачки аутомобили такође нису имуни на сумњиву прошлост, јер је 3,4% њих имало лажирану километражу, а 22,8% је било оштећено.
- Немачка је највећи извозник половних аутомобила у Европи. Будући да земља има добру инфраструктуру аутопута, да извози много премијум и дизел аутомобила са великом пређеном километражом. Људи такође верују да Немци обраћају више пажње на власништво и одржавање аутомобила. Међутим, када половна возила пређу код власника у страним земљама, неки подаци попут историје сервисирања или чак километраже могу бити промењени, што чини већи ризик - каже Матас Бузелис, стручњак за аутомобиле и шеф одељења за комуникације у компанији царВертицал.
Купци понекад нису ни свесни да купују увезено возило
Купци могу добити увезено возило одабиром жељеног модела са стране веб странице са огласима и директном куповином или преко компаније специјализоване за услуге увоза. На овај начин, компанија организује све документе и доставља возило на врата купца.
Још један начин је куповина возила у Србији које још није регистровано на домаћем тржишту. У овом случају, купац мора сам регистровати возило и проћи технички преглед.
- Постоји и трећа и најризичнија опција. Купац може потпуно пропустити чињеницу да је аутомобил увезен у Србију јер је већ регистрован и продат као возило без стране историје. Понекад продавци не обавештавају купце о прошлости возила - објашњава Бузелис.
Иако широк избор увезених аутомобила може привући купце половних аутомобила да донесу спонтану одлуку, важно је прегледати историју возила како би се избегла непријатна изненађења месецима касније.
Извор: Србија Данас/царВертицал