СТИЖУ НОВА ПРАВИЛА? Ево шта би могло да се промени са возачким дозволама и полагањем испита
Кључне измене у поступку полагања возачког испита и издавању возачких дозвола подигле су прашину.
Карима Дели, председница Одбора за саобраћај и туризам при Европском парламенту, прошле недеље представила је нацрт предлога који тежи ревизији правила о полагању возачког испита и издавању возачких дозвола. Ова иницијатива изазвала је велику пажњу јавности и отворила простор за озбиљне дискусије о саобраћајној политици Европске уније.
ВОЗАЧИ, ОПРЕЗ: На улицама су нове камере за мерење брзине - ево како функционишу
ОДЛУКА ЈЕ ДОНЕТА: Сва нова Nissan возила у Европи биће 100% електрична
КАД ЛЕЖЕЋИ ПОЛИЦАЈЦИ НИСУ ДОВОЉНИ: Ово је нови метод успоравања саораћаја (ФОТО)
Према предлогу, постојеће возачке дозволе могле би да постану прошлост већ идуће године, јер се планира њихова дигитализација. Нови дигитални облик дозволе био би важећи десет година, док би возачи старији од 70 година морали на сваких пет година да иду на медицинске прегледе и да положе тестове познавања саобраћаја.
Међутим, највише пажње изазвали су делови предлога који се односе на младе возаче. На пример, младим возачима би била ограничена максимална брзина. Ако је на аутопуту дозвољена брзина од 130 км/х, млади возачи би смели да возе највише 120 км/х. Такође, свака држава чланица ЕУ могла би донети одлуку о томе да ли ће младима забранити ноћну вожњу.
Овакав систем већ постоји у Србији.
Један од главних циљева овог предлога је драстично смањење броја смртних случајева у саобраћајним несрећама. Статистика за прошлу годину показује да је било 20 хиљада смртних случајева на путевима Европске уније. Циљ је да се тај број смањи на нулу до 2050. године.
Такође, уведене би биле и промене када је реч о полагању возачког испита. Појавила би се посебна дозвола за вожњу аутомобила тежих од 1.8 тона, која би била доступна тек након навршене 21. године. Ова промена односила би се искључиво на нове возачке дозволе; постојећи возачи који су већ овлашћени за вожњу таквих аутомобила задржали би своје право.
Иако су стигле и бројне критике, предлог је добио подршку Европског савета за безбедност саобраћаја. О предлогу ће се одлучивати у децембру.