СТИЖУ НОВИ СЕМАФОРИ НА ПРУЖНИМ ПРЕЛАЗИМА: Да ли ће побољшати безбедност и како ће функционисати?
Имају исто значење као и раније.
Ускоро ће на пружним прелазима почети да се замењују стари семафори, пише сајт Половни аутомобили. Уместо два црвена светла која се наизменично пале и гасе биће постављен семафор са два светла – црвеним и жутим. Ова светла неће трептати – када наилази воз, биће упаљена константно.
ИМА 100 ГОДИНА А ВОЗИ: Да ли треба увести старосну границу за управљање аутомобилом? (ФОТО)
СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Тачкице на шоферпајбни нису ту као украс, ево чему служе
ДА ВАС ПОСЛЕ НЕ БОЛИ ГЛАВА: Ових 8 савета ће вам помоћи да ОСИГУРАТЕ ВАШЕ ВОЗИЛО од лопова
Биће постављена вертикално или хоризонтално, једно испод другог или једно поред другог.
Које значење имају светла на новим семафорима?
Имају исто значење као и раније – ово је максимално поједностављено објашњење како не би било нејасноћа. Уколико видите било које светло на семафору на пружном прелазу, зауставите се и сачекајте да прође воз.
Једноставно не размишљајте о боји светла на семафору на пружном прелазу – уколико видите да нешто светли, одмах се зауставите – и то без обзира да ли је рампа спуштена или не!
Ако нема рампе, важи исто.
Постоји изузетак! Уколико видите трепћуће жуто светло – то значи да је семафор у квару, па треба прећи пругу уз повећан опрез.
Шта значи жуто светло на новим семафорима?
Жуто светло значи потпуно исто као и на класичном семафору на било којој раскрсници – треба да се зауставите, али уколико не можете безбедно да се зауставите онда можете да прођете.
Значи, исто као на класичним семафорима?
Да, значење је исто као на класичним семафорима, само што не постоји зелено светло:
• Црвено: забрањен пролаз
• Жуто: забрањен пролаз, осим у случају када возило не може безбедно да се заустави
• Трепћуће жуто: семафор је у квару, па треба прећи пругу уз повећан опрез
Дакле, значење светала је исто као на класичним семафорима на раскрсницама без пруге, осим што не постоји зелено светло, већ слободан пролаз означава то што ни једно светло није упаљено.
Звучни знакови?
На семафоре може али и не мора да буде додат уређај за давање звучних знакова.
Исто као и до сада.
Зашто се мењају семафори?
Због тога да бисмо се ускладили са земљама Европске уније. Иначе, у неким земљама ЕУ и даље се користе старији семафори са само два црвена светла, мада то зависи и од пружног прелаза.
На пример, негде се користе семафори са укупно три светла – два црвена, једно поред другог хоризонтално постављена, која се наизменично пале и гасе, а испод њих се налази једно жуто које трепће непосредно пре активирања црвених светала.
Да ли ће нови семафори побољшати безбедност на пружним прелазима?
Ово је тешко питање. На првом месту, ми већ имамо семафоре са два трепћућа црвена светла чије је значење кристално јасно – забрањен пролаз.
Казна за прелазак преко пружног прелаза када је то забрањено – активирала се два црвена светла, активирао се звучни сигнал или је почела да се спушта рампа (или све заједно) – је 100.000 до 120.000 динара или најмање 15 дана затвора.
У чему је онда проблем?
Имамо јасно дефинисано значење светлосне сигнализације и веома оштре казне. Зашто возачи и даље ризикују и свој и туђе животе?
Ако имате одговор, слободно напишите у коментарима.
Који је рок да се замене семафори на пружним прелазима?
Како пише у "новом" Закону:
Обавезује се управљач железничке инфраструктуре да семафоре који најављују приближавање воза на свим прелазима преко пруге у нивоу, који су у употреби и који се налазе на путу на дан ступања на снагу овог закона, замени са семафорима са двобојним светлима у року од три године од дана ступања на снагу овог закона.
Обавезно заустављање ако нема ни рампе ни семафора
Уколико на пружном прелазу не постоје рампе, ни светла за давање знакова којима се најављује приближавање воза, возачи морају да се зауставе и тек када се увере да не наилази воз могу да пређу.
Апелујемо на све возаче да поштују ово правило. Када дође до трагедије, касно је да се тражи кривац.