Зашто ова шкода није ушла у серијску производњу?
Штета...
Мање је познато да је, паралелно с лимузином, Шкода развијала и караванску верзију модела 1000 МБ. Прототип који је прешао 31.000 тест километара, а био је карактеристичан по два пртљажника – напред и позади изнад мотора.
Ипак, конверзија Шкоде 1000 МБ у караван се показала сложенијом него што се очекивало. Како би се решио проблем с дном пртљажника, глава цилиндра мотора била је усмерена с леве стране, хладњак с десне стране.
Овако постављен мотор је изгледао као да је "заспао", па је караванска Шкода 1000 МБ добила надимак 'Хајаја', што је у то време био наслов популарне радио бајке емитовања пре спавања деце.
Караван дужине 4,15 метара, ширине 1,62 метара и висине 1,40 метра, имао је велики поклопац пртљажника испод којег су могли да стану предмети дужине до 160 цм. Караван је имао носивост од 380 килограма, односно могао је д превезе четири одрасле особе и њихов пртљаг тежине 80 килограма.
Шкоду 1000 МБ Хајаја је покретао 4-цилиндрични мотор запремине 988 кубика, снаге 45 "коња" који је омогућавао постизање максималне брзине од најмање 115 км/х.
Међутим, постојали су неки недостаци који су зауставили Хајају на путу у серијску производњу. Компликована уградња мотора позади је отежала одржавање и сервис, а посебан проблем је било хлађење 4-цилиндраша.
Зато се Шкода у потпуности концентрисала на почетак производње успешне лимузине 1000 МБ која је у периоду од 1964. до 1969. године достигла производњу од 440.639 возила.