Београђанину банкомат прогутао новац, а картицу вратио: Агонија трајала 15 дана, а ево шта се десило
Да би подигао своју плату Београђанин Г. А. се баш помучио, јер му је банкомат прогутао новац, а картицу уредно вратио.
Наиме, предузеће је уплатило новац пре Нове године на рачун, али је у руке човека плата дошла тек након 14 дана.
НОВИ УДАР НА ЏЕП Због већих акциза, ГОРИВО поскупљује, код суседа ЈЕФТИНИЈЕ
- Убацио сам картицу, машина је радила као да броји паре и стала. Банкомат ми је, на срећу, картицу вратио, јер да није онда бих још и на њу морао да чекам ко зна колико. Логично би било да банка клијенту паре са рачуна скине тек када их исплати, а не тек када он затражи исплату. Софтвер банке направљен је на штету клијената. То се види по томе што налог за плаћање није повезан с информацијом да ли у банкомату има пара - каже читалац који је по занимању компјутерски програмер што се и види из његове илустрације поменутог случаја.
Додатно, њега не задовољава ни то што је на плату морао да чека петнаест дана, ни објашњење да је то у складу са прописима.
- Какав је то пропис који банци омогућава да држи моје паре 15 дана. У овој ери дигитализације то може врло лако да се реши - каже Г. А.
У Народној банци Србије (НБС) објашњавају да, ако је корисник употребом платног инструмента, односно платне картице, правилно ауторизовао трансакцију у одређеном износу и његов рачун буде задужен за тај износ, али банкомат не исплати новац (уопште или исплати у мањем износу), корисник треба најпре да поднесе приговор банци чији је банкомат, без обзира да ли је та банка и издала платну картицу.
Будући да у тој ситуацији корисник заправо указује да се ради о неизвршеној или неправилно извршеној трансакцији банка је дужна да одмах, односно у што краћем року, провери наводе корисника, односно да утврди да ли је на њено извршење утицао било какав технички квар или други недостатак, и да, ако утврди одређене неправилности, одмах кориснику обезбеди повраћај износа на његов рачун или исплати готовину.