Професорку Марију смо гледали на РТС-у током пандемије, ево шта саветује деци и родитељима пре повратка у школе
Просветни радници и даље неуморно раде.
Многи су протеклих месеци својим неуморним радом помогли да наше друштво, које се нашло под опсадом корона вируса, настави нормално да функционише.
Лекари, полицајци, ватрогасци и припадници других професија су несебично радили на томе да се настави нормалан ток живота у Србији, а међу њима се посебно издвајају наши наставници и професори.
Све о припремама за вртић: Које прегледе морају да ураде деца и запослени? Да ли и корона тест?
У КЛУПЕ СЕ ВРАЋАЈУ САМО ОДРЕЂЕНИ ЂАЦИ: Све информације о раду школа, биће отворене и у ЈУНУ
Шарчевић дао важне информације о ПОВРАТКУ у школске клупе: Како ће се закључивати оцене и да ли ће бити матура и екскурзија?
Без икаквог искуства са радом на телевизији, стали су пред камере Јавног сервиса и омогућили да се деца образују и у ванредним околностима, као и да им олакшају дане у изолацији.
Један од тих хероја је и Марија Обрадовић, професорка у Петој београдској гимназији, која је средњошколцима приближила свет хемије и када су били спречени да долазе у учионице.
Са њом смо разговарали какав је осећај стати пред камере и обраћати се милионима, да ли су је погодили злочести коментари на рачун њених колега, као и шта саветује ђацима, а шта родитељима.
Свакако да је за све нас професоре настава на даљину једно ново и велико искуство и да атмосфера није ни приближна као у учионици. Самим тим, камере и шири аудиторијум намећу додатну одговорност да предавања буду садржајна, занимљива и квалитетна. Међутим, желела бих да истакнем да сам имала позитивно узбуђење јер сам први пут стала испред камера националне телевизије, а истовремено ми је била част што сам представљала хемичаре и актив Пете београдске гимназије.
Као и све колеге, наравно да сам била незадовољна појединим коментарима мањине, која се нашла самопрозвана да критикује рад колега на РТС-у. Сам позив професора, наставника и учитеља је племенит посао, нимало лак у нормалним околностима, а камоли у ванредним. Лапсуси су уобичајени на редовним часовима, јер ми нисмо глумци са наученим текстом, већ је ток часа условљен интеракцијом са ђацима. Уместо тих критика, требало би да дамо подршку свим нашим колегама који, не заборавите, поред својих школских и породичних обавеза, учествују и у вишесатном припремању часова за снимање.
Препоручила ме је директорка Пете београдске гимназије Борка Поповић, а касније ме је контактирала професорка Малина Поповић, запослена у ЗУОВ-у. Спремање часа ми није одузело много времена, али сам тежила да презентација буде интерактивна и занимљива, што је изискивало додатно време за припрему.
Све информације о враћању ђака и наставника у школу добијамо од Министарства просвете и образовања. Претпостављам да ћемо сви у исто време сазнати тачан датум повратка у школске клупе. Једино што бих у овом тренутку могла да посаветујем ђаке и њихове родитеље је да искористе ово време што квалитетније, најпре у кругу својих породица, а истовремено испуњавајући своје школске обавезе.
Ако бих могла у једној речи да опишем своје искуство са наставом на даљину, онда је то захтевно (смех). И поред све информатичке писмености, онлајн учионице не могу бити адекватна замена правим учионицама. Наставници немају радно време, нон-стоп смо за рачунарима, одговарамо на мејлове ученика, прегледамо на стотине домаћих задатака и вршимо како формативно, тако од недавно и сумативно оцењивање, што значајно повећава обим посла. Сведоци смо да ученици и те како користе новонасталу ситуацију и често предају идентичне радове и тестове.
На недељном нивоу вршим анкетирање ђака како бих чула њихово мишљење. Она су подељења. Неки ђаци кажу да им је лакше кад разговарају са наставницима "лице у лице", те да им је лакше да науче градиво кад чују уживо предавање наставника на часу и кад запишу тезе у свеске. С друге стране, неки ученици су рекли да учење од куће има својих предности, јер сами могу да организују своје време, као и колико ће времена дневно одвојити за испуњавање школских задатака.
Искрено, једва чекам да се заврши ванредно стање, како бих се вратила у учионице и наставила да уживо радим посао који волим.
Мишљења сам да ћемо сви много више да користимо ИКТ (информационо комуникационе технологије) у настави, јер смо се за врло кратак период обучили, како ђаци, тако и ми наставници. То је управо и недостајало нашем образовању.
Као наставник, увек препоручујем квалитетан школски садржај на РТС планети. Као љубитељ књига, препорука за све који воле науку је књига Кашика која нестаје, аутора Сема Кина, у којој је на изузетно интересантан, забаван и узбудљив начин приказао 150 година развоја науке.
РЕШЕНЕ МУКЕ НАСТАВНИКА: Ово је правилник по коме ће се давати ЗАКЉУЧНЕ ОЦЕНЕ ЂАЦИМА
Светски успех српских ђака: Ученице Математичке гимназије донеле ТРИ ЗЛАТНЕ И ЈЕДНУ СРЕБРНУ медаљу
Познати професор предлаже: Ових 10 ствари свака школа треба да уради након пандемије корона вируса
Екскурзије отказане, али паре се не враћају: Српски матуранти добијају КОРОНА ВАУЧЕРЕ
Родитељи, важна вест ако вам дете полази у школу: Због пандемије упис првака биће организован на овај начин