Провера знања ученика на новој интернет платформи нет.кабинет
Фондација Петља и Иницијатива „Дигитална Србија“ покренуле су нет.кабинет, бесплатну интернет платформу која на једном месту спаја висококвалитетне курсеве информатике за ученике и функционалности важне за лакши рад наставника.
Фондација Петља и Иницијатива „Дигитална Србија“ покренуле су нет.кабинет, бесплатну интернет платформу која на једном месту спаја висококвалитетне курсеве информатике за ученике и функционалности важне за лакши рад наставника. Од данас, наставницима је у једноставном онлајн окружењу омогућена директна комуникација са ученицима, праћење њиховог напретка и аутоматизована припрема и прегледање онлајн тестова. Ово је посебно важно имајући у виду да је до закључивања оцена остало још неколико недеља, а школе нису почеле са редовним радом.
Још крајем марта када је за ђаке у Србији организована настава на даљину, Петљине часове рачунарства и информатике на РТС3 пратило је више од 200.000 ученика. Из тога се родила замисао Фондације Петља и Иницијативе „Дигитална Србија“ да карактеристике традиционалне школе треба преместити у онлајн простор и наставницима и ученицима обезбедити двосмерну комуникацију. Та замисао остварена је кроз нет.кабинет, где наставници од данас могу да формирају своје виртуелне кабинете/одељења, креирају тестове за проверу знања, прате индивидуални напредак ученика и задају домаће задатке.
- Када је реч о настави информатике, нет.кабинет доноси до сада највећи искорак наше традиционалне школе у дигитални свет. Користећи предности технологије, ова платформа омогућава наставницима да се фокусирају на садржај који предају и комуникацију са ученицима, а да активности које је могуће аутоматизовати препусте рачунару. На пример, уместо да наставник потроши доста времена правећи различите комбинације питања за тест који планира да зада ученицима, компјутер ће за њега генерисати различите верзије питања - објашњава Немања Ђорђевић из Иницијативе „Дигитална Србија“.
Осим што нет.кабинет даје простор наставницима да лакше прате напредак ученика и задају темпо учења, тиме што пружа могућност да се настава организује ван учионице чини образовни систем отпорнијим на нагле промене и обезбеђује континуитет учења.
- Кроз нет.кабинет наставници и ученици ће бити у прилици да користе платформу и уз рад у учионици и ван ње. Наставницима су на располагању опције попут задавања домаћих задатака, онлајн тестова за вежбу или упућивања ученика да код куће прођу неке делове онлајн лекције за следећи час по принципу flipped classroom. Односно, нет.кабинет практично долази као платформа за учење на даљину, али и као допуна настави у учионици - каже Небојша Васиљевић, директор Фондације Петља.
Прве функционалности нове платформе јуче су представљене на онлајн вебинару ком је присуствовало више од 100 наставника информатике и рачунарства основних и средњих школа из целе земље. Како је садржај на платформи већ прилагођен постојећем наставном програму, наставницима је овом приликом показано како могу да реализују комплетну наставу са својим одељењем и ван физичке учионице.
- Од како је почела онлајн настава користила сам досадашње функционалности Петље за своју наставу. У тренутку када се налазимо пред закључивањем оцена нет.кабинет је више него користан као место где у овим ванредним условима можемо да окупимо ђаке и проверимо њихово знање. Наравно, платформа надилази тренутне потребе, па ћемо ми наставници наредних месеци имати времена да се боље упознамо са нет.кабинетом и укључимо га у наставу од наредне школске године, било да се вратимо у школе или наставимо да држимо наставу на даљину - каже наставница Наташа Мајстровић из Основне школе „Змај Јова Јовановић” из Руме која је учествовала у вебинару.
Након што су уведене прве функционалности виртуелне учионице за интеракцију наставника са ученицима на часовима информатике и рачунарства, у плану је да се током наредне школске године на платформу уведу и теме које би повезивале различите предмете у циљу јачања критичког размишљања ученика и потенцијала за решавање проблема са којима ће се сусретати током живота.