Човек који је постао посао: Четири лекције којима нас учи култни филм, о томе како не треба радити!
Пословни задатак Рајана Бингама био је да обавештава људе, уместо компаније за коју раде, да су добили отказ. Проблем је што је он то радио крајње хладнокрвно...
Филм "Уп ин the аир", са Џорџом Клунијем у главној улози, награђен је Златним глобусом и високо је оцењен на чувеној ИМДБ листи, међутим, он је уједно и најбољи показатељ шта се деси када човек постане посао, у негативном смислу.
Главни јунак филма, Рајан Бингам, стално је у покрету, практично живи у авиону, нема породицу, а сестру и њену децу ретко виђа. Његов пословни задатак је да обавештава људе, уместо компаније за коју раде, да су добили отказ.
ПОЗНАТО ПИЋЕ ПРОИЗВОДИ НА СВОЈ НАЧИН: Овај Лозничанин оживео је стари занат након 30 година!
НАША ДРЖАВА ПОЧИСТИЛА КОНКУРЕНЦИЈУ: Србија пета у свету по извозу овог производа! Далеко иза себе оставили Америку!
ОСТАЛИ БЕЗ ПОСЛА, ПА ПОКРЕНУЛИ ПОРОДИЧНИ БИЗНИС: Јоковићи производе цвеће и за Европу! (ФОТО)
Иако би многима ово било најстресније искуство, као његовој новој, младој колегиници, Бингам је одавно ушао у рутину, и нема нимало емпатије док саопштава отказе. Не брине га како ће радници то поднети, нити шта ће касније бити са њима: за њега, овај посао је игра и пракса.
У филму је приказано и то да је једна од отпуштених радница, након непријатног разговора, извршила самоубиство, као и то да су углавном отказе добијали менаџери у средњим годинама, што донекле описује стање у америчком друштву.
4 пословне лекције којима нас учи овај филм:
1) СТАВИТЕ СЕ НА МЕСТО СВОГ КЛИЈЕНТА
Ако желите да будете успешни у послу, морате да ослушкујете потребе и речи својих клијената. У овом случају, Бингам је требало да обрати пажњу на речи жене која се убила због отказа. Да ствар буде гора, ово се није десило њему лично, већ његовој младој колегиници која га је упозоравала на потенцијални исход. Ипак, Бингам јој је упорно говорио да не брине, и да отпуштена радница не мисли озбиљно. Након несрећног исхода, колегиница Натали је потпуно очајна дала отказ.
У свему овоме постоји још једна проблемтика: не само да Бингамова ХР фирма на суров начин отпушта раднике, већ су размишљали и како да смање трошкове пословања, будући да су њихови запослени на путу 250 дана у години, па је потребно подмирити авионске карте, осигурање, смештај. Натали долази на идеју да људе из компанија отпуштају преко видео порука. Ово дефинитивно није начин на који треба да третирате људе око себе, своје запослене или клијенте.
2) ПОСАО НИЈЕ СВЕ ШТО ИМАТЕ
Филм "Уп ин the аир" обилује ликовима којима недостаје план Б, али није реч само о запосленима који су добили отказе, већ и о самом Рајану Бингаму, које себе сматра недодирљивим. Ипак, ствари у његовом животу се отимају контроли када му шеф саопштава да ће посао убудуће обављати уз помоћ технологије, односно да нема више луксузних путовања и хотела који су му давали статус и "вредност".
Без журбе и трчања низ аеродромске ходнике, он се суочава са празнин станом и празним животом. Да којим случајем добије отказ, Рајанов читав живот би се окренуо наопачке, јер му само посао даје смисао. Ван тога, он нема пријатеље, партнерку, а ретко се појављује и на породичним окупљањима. Поента је да радите свој посао с љубављу, али да му не дајете примат у животу. Увек имајте план Б.
3) ДИГИТАЛИЗАЦИЈА НИЈЕ ЗАМЕНА ЗА "ЖИВУ РЕЧ"
У данашње време, склони смо да се у свим сегментима окрећемо онлајн комуникацији, друштвеним мрежама и дигиталним "пречицама" за решавање бројних, животних проблема. Али технологија, иако битна, није одговор на све и не може да замени међуљудску комуникацију, посебно када је реч о шкакљивим темама. Отпуштање људи није нешто што се ради преко мејла или видео порука.
Људи који добију отказ су веома рањиви у том тренутку, па им ваш рационални приступ или хладно обраћање свакако неће помоћи. Осим што су желели да смање трошкове, запослени ангажовани да отпуштају друге нису желели ни да се суоче са реакцијама очајних људи, односно понели су се као кукавице, а то је нешто што дефинитивно не треба да постанете, ако желите да будете успешни.
4) БЕЗ ЛАЖНИХ ОБЕЋАЊА, МОЛИМ
Када Рајан упита нову колегиницу Натали, шта мисли да је њихов посао, она каже: физички и психички припремамо "нове незапослене" на оно што их чека у тражењу новог посла. Он јој одговара: То је оно што продајемо, а не оно што радимо. Другим речима, компаније не праве производе или услуге које је лако продати, већ оне које је лако купити. У овом филму, Рајан и Натали се фокусирају на оно што је добро за компанију, а не за будуће незапослене.
Ако питате било ког произвођача производа за негу, зашто постоји и шта му је пословна мисија, рећи ће - помагање женама да буде лепше и здравије. Међутим, иза свега тога заправо стоји идеја о бољој продаји и већој заради. Дакле, поента је да клијентима не обећавате бољу услугу, већ бољи живот, тако да они заиста искусе позитивне ефекте вашег рада.
Сека из Бора зарађује 4.000 евра месечно: Спава само 4 сата дневно, а овим производима осваја тржиште
У овим градовима нуде посао Србима, а влада и велико интересовање радника
Петорица Срба отишли на село и засадили ове саднице: Плодове ће чекати пола деценије, али су све већ продали
Нова шанса за посао из снова: НАСА запошљава астронауте, погледајте који су УСЛОВИ ЗА ЗАПОСЛЕЊЕ!
"Тако кућа и НАПРЕДУЈЕ!" Дарко има само 22 године, а већ је ДОМАЋИН ЗА ПРИМЕР у своме селу! (ФОТО)