ПЛАТА ОД 1.000 ДО 1.500 ЕВРА! Ово занимање је дефицитарно у Србији, зашто млади неће да раде?
У последњих неколико година као да је лакше наћи пет маркетинг менаџера или ај-ти стручњака уместо два возача камиона.
Ово занимање је дефицитарно у нашој земљи, а према завничним подацима у Србији недостаје око 10.000 шофера. Старија гарда иде у пензију, а млађа избегава волан камиона иако је месечна зарада виша од просека и креће се од 1.000 до 1.500 евра.
- Радни дан возача траје око 15 сати, дозвољено је око 10 сати вожње а остало време предвиђено је за утоваре, истоваре и дуга чекања. Осим што посао није лак и одвојени сте од породице, оно што додатно отежава позицију возача у Србији јесте чињеница да су у појединим предузећима пријављени на минималац, затим млади не могу да полажу за Е категорију пре 21 године, а лиценце су прескупе па је младићима потребно око 2.500 евра како би сели за волан. Све то их одвлачи од овог занимања и зато бирају нешто лакше и исплативије - рекао је возач камиона Мирко Старчевић из Чачка.
НЕМА ДОВОЉНО ЉУДИ, ДОЛАЗЕ РАДНИЦИ ИЗ БАНГЛАДЕША: У Србији све већа потражња за овим послом, дневница и до 45 евра
ТРИ БЕОГРАДСКЕ ОПШТИНЕ ПРЕМАШУЈУ ПРИМАЊА ОД 100.000 ДИНАРА: Погледајте где су плате највеће, а где најмање
АУСТРИЈА ТРАЖИ РАДНУ СНАГУ НА ЗАПАДНОМ БАЛКАНУ: Рат у Украјини је све пореметио, нема ко да врши жетву
Због бољих услова неретко се дешава да искусни возачи из Србије напуштају земљу и раде за иностране компаније. Тамо су им бољи услови, па би уколико не дође до неке промене, дефицит камионџија могао бити још већи.
- Понекад се на границима чека и до 36 сати и све то демотивишуће делује на млађе снаге. Земље западне Европе показале су се као идеално уточиште, месечна зарада је око 2.000 евра, радите 21 дан а седам дана сте кући уз плаћену авионску карту и смештај за викенд. Тамо вас дочекају чисти паркинзи, чисти тоалети, доступни маркети. Култура народа као и полиције. По мени, то је идеална средина за камионске туре мада има и оних који воле "дивљи" исток. Међутим, за рад су најлакше и најприступачније земље Бенелукса - додаје Мирко.
Многи су од овог посла одустали и током пандемије корона вируса, јер је ситуација за поједине била неиздржива док су им камиони чекали паркирани услед затворених граница.
- Помоћ државе за време короне није доспела у руке возача, већ у руке послодаваца па су због тога многи били принуђени да промене занимање. Чињеница је да плата која може да се заради уколико возите камион је већа него да се бавите другим послом, путујете често и упознајете друге културе и народе, па се може рећи да овај посао има и својих предности. Потребно је само мало обраћања пажње на нас и наше проблеме и готово је сигурно да би број професионлних возача у Србији био много већи - закључује Мирко.