Срби кукају да немају посла, а на ОВЕ ОГЛАСЕ се нико не јавља!
Живимо у времену високе стопе незапослености и још већег сиромаштва, међутим и даље постоје огласи за посао на које се готово нико не јавјла.
- Потребан радник! Стална доступност на телефону, издавање предрачуна, рачуна, извоз и увоз робе, тендери и јавне набавке, плаћања, обрада слика, факултетска диплома, висок степен опште писмености, напредно познавање интернет оглашавања - да ли бисте се јавили на овакав оглас?
Живимо у времену релативно високе стопе незапослености међутим и даље постоје огласи за посао на које се готово нико не јавјла. Понекад људе уплаши листа услова, захтева и квалификација које треба да поседују. Догоди се и да је оглас лоше конципиран, па се, иако сте квалификовани за то радно место, због неразумевања захтева, ипак не пријавите.
Драган Шолаја из "Инфостуда" каже да велики проблем лежи у томе што послодавци не наводе у огласу шта нуде кандидатима.
- Од послодаваца са превише захтева у тексту огласа, много је већи проблем што не наведу шта кандидат од њих може да очекује. Не напишу ништа о платама, бенефицијама, радном времену. У том случају је веома тешко да очекују квалитетне пријаве - додаје.
Као пример наводи компанију која послује на глобалном нивоу, а приликом отварања представништва у Београду, тражила је да кандидати имају радно искуство баш у њиховој фирми, што нико ко је до тада живео и радио у Србији није могао да испуни.
- Исто тако, има случајева, посебно у ИТ бранши, да се тражи познавање великог броја платформи и програмских језика, које/који су потпуно различити и готово је немогуће да се све то обједини у једној особи. Тако имамо огласе где се нуди плата од неколико хиљада евра, а не буде ниједне пријаве - каже Драган.
Ипак, што се тиче огласа са превише захтева, Шолаја је мишљења да су они "много безболнији" за кандидате.
- Увек је боље да унапред знају шта се од њих очекује, па да знају да ли да конкуришу на оглас, него да се пријаве, добију посао, па се онда од њих очекује и испуњавање задатака који нигде у огласу нису наведени - каже.
Када је оглас на страном језику
Када су огласи на страним језицима у питању, по правилу је реч о радним позицијама на којима је коришћење одређеног језика неопходно, па послодавци на тај начин праве предселекцију, јер и не желе да им се јављају кандидати који нису у потпуности разумели текст огласа.
- Наше законодавство дозвољава оглашавање на страним језицима. Неке земље, примера ради Словенија, дозвољавају искључиво оглашавање на словеначком језику и није могуће користити стране језике - каже Шолаја.
И послодавци греше
Милена Манојловић из једне консултанске компаније у области људских ресурса наводи које су то грешке које послодавци најчешће праве приликом писања огласа.
- Обично је у питању лоше дефинисан назив оглашеног радног места. Такође, понекад се ради и о огласу у коме је превише опширно написан опис радног места. Оно у чему послодавци греше јесте и оглас у коме није јасан опис радног места - каже она.
Према њеним речима идеалан оглас је толико јасан, да му чак ни дизајн не омета читање. Такав оглас садржи кратке информације о послодавцу у уводном делу, има јасно истакнут назив позиције и локацију.
- Што се тиче позиције важно је да њен назив тачно осликава ту функцију. Например, иако се у компанији нека позиција зове "менаџер", особа на овој позицији нема тим људи којима руководи, а не руководи ни процесима - саветује Милена.
Опис посла треба да садржи у пет до осам тачака основна задужења која ће особа на овој позицији имати.
Оно што наша саговорница саветује како би се порука исправно разумела - оглас би требало да испуни следеће захтеве: Да пружи праву информацију и да пробуди занимање код кандидата.