ИСПОВЕСТ САМОХРАНОГ РОДИТЕЉА: Како сам од БЕСКУЋНИКА догурао до МИЛИЈАРДЕРА!
Невероватна животна прича.
Џон Пол ДеЖорија је амерички бизнисмен који је, пре него што је постао успешан пословни човек, живео у својим колима и више пута бивао отпуштан, чак је и скупљао празне боце како би издржавао себе и свог трогодишњег сина.
Де Жорија је рођен 13. априла 1944. године у Лос Анђелесу, Калифорнији у сиромашном емигрантском домаћинству. Родитељи му потичу из Италије и Грчке, а у Сједињене Америчке Државе су дошли у нади за бољим животом. Од малена је знао шта значи беспарица, али га недостатак новца није обесхрабрио у намери да постане успешан пословни човек.
- Родитељи су ми се развели пре него што сам напунио две године. Брат и ја смо почели да продајемо божићне честитке и новине када сам напунио девет година. До касно у ноћ би савијали новине како би ујутро биле спремне за разношење. Све смо то радили да би боље живели. Када сам био дете, сан ми је био да нађем посао који би ми доносио 150 долара недељно, што је било довољно за малу кућу и добра половна кола - присећа се де Жорија за часопис Форбс (Форбес).
Остао без новца са трогодишњим сином
Као и многи млади људи који одрастају у сиромашним крајевима Лос Анђелеса и ДеЖорија је брзо нашао своје место у банди Лос Анђелеса. Али, након завршетка средње школе креће другим правцем и одлази у војску да служи у морнарици са надом да ће уписати колеџ. Након завшетка војне службе и кратког брака, остао је сам, без новца и са трогодишњим сином о којем се требало бринути.
- Све је ишло од лошег ка горем - објашњава Де Жорија за Форбс.
- Био сам двапут бескућник, углавном јер сам био сувише поносан да затражим помоћ.
Радио разне послове
Међутим, де Жорија се није предавао – радио је разне послове како би преживео. Радио је све: од продаје енциклопедија до рада на пумпи и поправљања бицикала. У једном интервјуу за магазин Ентерпануер истакао је да је најутицајније искуство за њега било продавање енциклопедија од врата до врата.
- То су биле Колијерове (Collier) енциклопедије. Тежак посао. Идете ’на слепо’. Врата се дословно затварају пред вашим носом – можда 30, 40 врата пре него што неко заиста поприча са вама и пусти вас унутра.
У истом интервјуу је одговорио на питање о периоду када је био бескућник.
- Двапут сам био без дома. Први пут, када сам имао 22 године и када сам био жртва околности. И имао сам трогодишње дете. Други пут када сам основао Џон Пол Мичел Системе 1980. Нисам се добро слагао са женом. Отишао сам и оставио јој сав новац који сам имао. Партнер и ја смо имали спонзора за Џон Мичел Системе који је обећавао цифру од пола милиона долара. Тај новац је требао да стигне, али није. Тако да сам само заспао у колима. И спавао сам у колима прве две недеље након оснивања компаније.
У интервјуу који је дао за Бизнис инсајдер ДеЖорија објашњава како је то живети на граници егзистенције:
- Дани које сам провео живећи у колима су ме научили да преживим. Научио сам како да преживим само са неколико долара дневно. Спавао сам у колима, а туширао бих се поред базена у Грифифт парку. Ишао бих у кафе на бензинској пумпи у Лос Анђелесу после девет ујутро, јер сте за мање од једног долара тамо могли добити једно јаје, мало тоста, сок од поморанџе или кафу и или комад кобасице или сланине. Онда бих отишао у мексички ресторан Ел Торидо између пола пет и пола шест јер сте тамо могли за 99 центи добити маргариту и уз њу неку храну као што су такоси или пилећа крилца.
До 1971. године се запослио у Редкен Лабораторијама тадашњим професионалним салоном за негу косе у Сједињеним Америчким Државама. У року од осамнаест месеци унапређен је у менаџера који је надгледао Редкенове школе и ланце салона и марљиво је учио посао.
А 1980. Де Жорија је искористио прилику да оснује посао са дугорочним пријатељем и прослављеним дизајнером за косу, Полом Мичелом (Паул Mitchell). Ниједан није имао много новца али су успели да заједно сакупе 700 долара како би започели посао.
Данас, он надгледа мултимилијардерско „царство косе“, Пол Мичел Системе са годишњим приходом од преко 800 милиона долара, са више од 90 производа у понуди и преко 105,000 салона за негу косе у читавом свету.