Банковне преваре у порасту: Овако можете најбоље заштитити свој рачун и личне податке од злоупотреба - детаљно објашњено
Ако имате осећај да скоро па ниједан банковни рачун данас није у потпуности безбедан од злоупотреба, нисте параноични.
Три од 10 клијената банака доживело је сумњиве активности на својим рачунима у протеклој години, према првој студији о банкарским преварама коју је спровела Ј.Д. Power, фирма за аналитику потрошача.
Неки корисници су послали новац преварантима путем апликација за плаћање. Други су уочили неовлашћене куповине на својим изводима или су им украдена средства са рачуна.
Аналитичари Ј.Д. Powera кажу да се преваре шире у ери апликација за међусобно плаћање (П2П) и све безличнијих трансакција.
- Као потрошач, никада не бисте узели 100 евра и предали их непознатој особи. Али, на много начина, тако функционишу П2П трансакције - рекла је Џенифер Вајт, виша директорка за банкарске и платне обавештајне податке у Ј.Д. Poweru.
Цурење информација, попут масовног цурења Националних јавних података, дају преварантима приступ милијардама бројева социјалног осигурања и другим подацима о потрошачима. Злонамерна особа може назвати клијента, представљајући се као банка и користећи довољно података да звучи убедљиво.
- Лако је насести на ово, јер имају много ваших личних информација - рекао је Пол Бенда, извршни потпредседник за ризик, преваре и сајбер безбедност при Америчком удружењу банкара.
Не дешава се само једном
Студија, објављена 7. новембра, показала је да је 29% корисника банака искусило превару у последњих 12 месеци. Од те групе, 45% је имало више инцидената преваре.
- Не дешава се само једном - рекла је Вајт.
Корисници млађи од 40 година још су чешће постајали жртве банкарских превара.
То би могло изгледати као контраинтуитивно, рекла је Вајт, с обзиром на то да су млађи Американци "дигитални домороци". Али, такође су чешће користили апликације за плаћање, што их потенцијално чини рањивијим.
Студија је открила још две интригантне чињенице о америчким банкарским клијентима: заиста смо задовољни када наша банка реши случај преваре. Али, не штитимо најбоље своје рачуне.
Готово сви корисници банака, или 92%, рекли су да су "вероватно наставили да користе своју банку" након што је институција решила случај преваре.
Већина жртава преваре рекла је да су и даље имали добар утисак о својој банци. Само 17% је изјавило да их је искуство оставило с негативним утиском.
Корисници су посебно одушевљени, рекла је Вајт, када банка открије превару и реши проблем.
Службеници банака су се сложили
- Када откријемо и спречимо превару или повратимо [средства] за наше клијенте, они су изузетно задовољни - рекла је Џенифер Ехресман, шефица заштите потрошача у Банк оф Америца.
Студија је заснована на одговорима из анкета више од 20.000 корисника банака и кредитних картица.
Корисници банака не чувају увек своје рачуне
Налази студије сугеришу да су банке можда будније у вези с преварама од својих клијената.
- Банке сваке године троше дословно милијарде долара на мере против превара за ваше рачуне - рекао је Бенда.
Готово половина корисника банака из извештаја Ј.Д. Powera, или 46%, рекла је да их је њихова банка подстакла да предузму мере за спречавање превара у последњих 90 дана.
Али, корисници нису увек помогли себи. Четвртина потрошача је изјавила да нису учинили ништа у последњих 90 дана како би осигурали своје рачуне. Међу онима који су нешто предузели, најчешћа активност била је преглед недавних трансакција ради сумњивих активности.
То је боље него ништа, кажу стручњаци за банкарство, али не много. Проверавање трансакција је реактивно, а не проактивно, и не пружа праву заштиту вашем рачуну.
Изгледа да је теже него икада пре надмудрити преваранте. Ипак, ево неколико савета за кориснике банака како да заштите своје рачуне:
1. Посетите свој центар за безбедност
Посетите веб-сајт или апликацију своје банке и пронађите центар за безбедност, „место у апликацији где се сви ваши безбедносни параметри могу прегледати на једном месту“, рекла је Вајт.
2. Управљајте својим лозинкама
Бирајте сложене лозинке које нису очигледне, попут вашег рођендана или имена пса. Не користите исту лозинку за сваки налог. Ажурирајте их редовно.
3. Поставите обавештења
Ваша банка вероватно има страницу за обавештења где можете бирати да примате СМС или мејл у случају да неко промени вашу лозинку или контакт информације.
4. Користите двоструку идентификацију
Већина финансијских институција користи двоструку идентификацију као начин да додатно провери ваш идентитет.
5. Ажурирајте своју апликацију
Уверите се да имате најновију верзију апликације за банкарство на свом паметном телефону.
6. Идите без папира
Безпапирна преписка штеди време и труд. Такође је сигурнија, кажу стручњаци за безбедност, јер не оставља папирни траг који криминалци могу пратити.
7. Не делите свој паметни телефон
"Будите пажљиви с телефоном," рекао је Ашвин Рагу, директор политике иновација и заштите од превара у Цити банци. „Телефон је кључ вашег краљевства.“
8. Пазите на неочекивано
Будите опрезни с мејлом, позивом или поруком која тврди да је од ваше банке. Америчко удружење банкара наводи пет црвених заставица:
- - Порука са линком који нисте очекивали.
- - Било шта с хитним или забрињавајућим тоном.
- - Било који прилог.
- - Било који захтев за личним подацима, попут ПИН-а или лозинке.
- - Било шта што вас притиска да пошаљете новац путем апликације.
"Ако то нисте очекивали", рекла је Ехресман,"не кликћите"