ДА ЛИ ЈЕ ДОШЛО ДО СМЕНЕ ГЕНЕРАЦИЈА? Све се чешће могу видети млади за воланом аутобуса и камиона
За воланима камиона видимо младе људе, који имају у својој кабини све што им је потребно - таблет, рачунар, интернет.
Данас је довољно да у џепу имате возачку дозволу и да без проблема добијете први посао. Или, ако сте пензионер, да можда још мало искористите своје радне капацитете. Понуда је примамљива, посао возача све је плаћенији, што је права прилика за све од 18 до 68!
Баш тако, сви возачи од 18 до 68 година позвани су да се пријаве на конкурс једне компаније. Дословно пише: "Мушко, женско, пензионер, ако имаш воље за рад позови нас!".
Оглас обећава пријаву од првог месеца, плату од 80.000 ако радите својим или 50.000 ако радите возилом фирме и картице за гориво. Дакле, дефинитивно, треба вам само добра воља.
ГДЕ ЈЕ НАЈСКУПЉИ, А ГДЕ НАЈЈЕФТИНИЈИ ЖИВОТ У ЕВРОПИ? У неколико држава цене такве да се диже коса на глави
ОД ДРЖАВЕ И ДО 5.000 ЕВРА! Обезбеђена додатна средства за субвенције, ово су услови
СТАВКА НА РАЧУНУ ЗА СТРУЈУ КОЈА ВАМ ИЗБИЈА ПАРЕ ИЗ НОВЧАНИКА! Плаћате је редовно, а не користите је! Да ли је могуће умањити ТРОШАК?
Очито је да се циља на старије возаче, ближе граници од 68, који имају пензију и двоуме се да ли би прихватили неки посао и тако попунили своје слободно време и фино зарадили.
Јер, млади којима је посао приортет одавно су га уграбили. У Србији, или ван.
Наиме, већ дуже време права је јагма за професионалним возачима аутобуса и камиона. Пандемија је само још више продубила ову кризу, будући да је превоз робе танкерима са Далеког истока драстично поскупео, па се компаније окрећу алтернативним тржиштима - од Турске до Индије. А за то су потребни камиони и наравно, камионџије.
То је сада уносан посао, за воланима камиона видимо младе људе, који имају у својој кабини све што им је потребно - таблет, рачунар, интернет. Они одлазе на дуга путовања Европом и Азијом, а одвајање од породице такође има своју цену, коју наплате на крају месеца.
Што се тиче аутобуса, познато је да у Србији више готово нема ко да их вози. Проблем је нешто компликованија процедура за добијање Д категорије, па док нова радна снага сазре, већ је и са "Ц" нашла посао ван земље. А и када запосле младе људе, превозници их губе. Неки познати "пут напретка" је рад код приватника, потом у ГСП, а то им све доноси поене да се одлуче на следећи корак: Словенија, Немачка.
И томе нема краја, јер је и немачко Удружење шпедитера и логистике упозорило на проблем возача упозорило на проблем возача и потребу да се млади мотивишу да раде тај посао. Дакле, извоз квалификованих шофера тек нам следи.
ГСП, на пример, има отворен онлајн конкурс за посао, а свима који имају Ц категорију нуди могућност да о њиховом трошку полаже за Д.
Не чуди, стога, што за воланом виђамо и клинце и старце - први се припремају на "дуг пут" по Европи, а други су се скрасили, али још имају радног елана који могу да искористе у земљи.
Али, у последње време, возачи су постали главна карика нове корона-привреде. Заједно са информационим технологијама возачи остају, бар док не аутоматизујемо и четвороточкаше, главну улогу посредника између корисника који сада све више времена проводе у кућама и пружалаца услуга.
Права експлозија курира догодила се ударом короне. Увођење бицикла као превозног средства у овој служби само показује колико се компаније утркују да своје услуге пруже ефикасно, а јефтин. Јер, бициклиста не мора да има никакву дозволу, а није му потребно ни гориво.
Постало је уобичајено да чак и куповина у продавници функционише преко мобилне апликације. Кликнете шта вам треба, курирска служба прими поруџбину, за вас обави куповину и достави вам робу на кућну адресу. Све то, дакле, значи, потребу за још возача.
Оглас који смо споменули на почетку текста вероватно се односи баш на ове услуге. То је идеална прилика за све оне који су годинама маштали да буду таксисти, а нису успевали да добију дозволу. Одскочна даска за даље усавршавање, па потом добијање Ц и Д категорије, након чега су "на коњу" и имају прођу широм Европске уније.
За оне које вуче друм, овај пут каријере данас је и те како популаран, а возачи и камионџије одавно су обични, млади људи који не јуре пријатељице ноћи, већ преко Скајпа машу својој дечици која их чекају да се врате са дугог пута.