Весић: У току је израда Просторног плана за брзу саобраћајницу Краљево-Рашка-Нови Пазар са краком од Рашке до Јариња (ФОТО)
Овај пројекат има за циљ унапређење саобраћајне инфраструктуре и побољшање повезаности у овом делу Србије.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, изјавио је да је министарство на чијем је челу, завршило рани јавни Просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора брзе саобраћајнице Краљево-Рашка-Нови Пазар, која ће бити дуга 83,4 километра, и да је сада у току његова израда. Додао је да се у оквиру исте саобраћајнице пројектује око 11,3 км брзе саобраћајнице од Рашке до Јариња тако да ће укупна дужина брзе саобраћајнице бити 94,7 километара.
Укупна површина прелиминарног обухвата плана је 650,37 квадратних километара, навео је Весић и додао да је предложено да оквирна граница плана обухвата делове територија градова Краљево и Нови Пазар, као и делове општине Рашка.
Весић је прецизирао да ће на територији Краљева бити обухваћене катастарске општине Адрани, Баре, Богутовац, Бресник, Безна, Врдила, Дракчићи, Јарчујак, Конарево, Маглич, Мрсаћ, Матаруге, Мусина Река, Полумир, Поповичи, Прогорелица, Тадење, Ушће, Замчање и Церје.
Како је додао, план на територији општине Рашка обухвата катастарске општине Баљевац, Бела Стена, Беоци, Биљановац, Варево, Драганићи, Жутице, Корлаће, Кућане, Милатковиће, Носољин, Павлица, Панојевиће, Пискања, Побрђе, Рашка, Рвати и Супње, а на територији Новог Пазара Батњик, Копривница, Постење и Пожежина, Рудница…
Просторним планом биће обухваћени коридор планиране брзе саобраћајнице на правцу Краљево-Нови Пазар дужине 83,4 километра као и 11,3 км од Рашке до Јариња ширине од 50 метара до 300 метара, који обухвата трасу са заштитним појасевима брзе саобраћајнице и постојећи и планирани коридори других магистралних инфраструктурних система са трасом и заштитним појасима инфраструктурних система који су у обухвату планског подручја (железничка пруга, гасоводи, далеководи, оптички каблови и друго, који се укрштају са брзом саобраћајницом).
Весић је појаснио да коридор брзе саобраћајнице почиње од петље Адрани и пружа се јужно новом трасом, заобилазећи са западне стране грађевинско подручје Краљева и пресецајући постојећи (стари) пут Чачак-Краљево.
У реону насеља Матаруге и Прогорелица траса брзе саобраћајнице се спаја са постојећим државним путем и даље већим делом пружа његовом трасом кроз Ибарску клисуру, при чему се на појединим деловима дефинише нова траса прилагођена потребној геометрији пута, навео је министар.
Од насеља Ушће новопланирана траса брзе саобраћајнице одваја се од трасе постојећег пута, са којом се поново спаја код насеља Баљевац, појаснио је Весић и додао да новопланирана траса даље заобилази грађевинско подручје Рашке са западне стране и да се пружа новопланираном трасом све до Новог Пазара. Један крак нове брзе саобраћајнице у дужини од 11.3 км повезаће Рашку и Јариње.
Весић је истакао да ће ова брза саобраћајница обезбедити развој и инвестиције за Нови Пазар, Рашку и Краљево, а да ће посебан значај имати за очување националног идентитета јер ће омогућити развој краја у коме се налазе бројни средњовековни споменици и манастири.
Министар је додао да се читава траса брзе саобраћајнице планира и пројектује за брзину од 80 до 100 километара на час.
Истовремено са израдом Просторног плана израђује се пројекат нове брзе саобраћајнице коју раде Хидропројект инзењеринг (ХПС) и Институт за архитектуру и урбанизам Србије. Бићемо спремни да се изградња ове саобраћајнице започне почетком 2026. године.
- Истовремено, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре издаће грађевинске дозволе током новембра ове године за прву фазу брзе саобраћајнице Карађорђе у дужини 83 км као и за прву фазу сектора Ц од Бубањ потока до петље Болеч у дужини од 5.5 км - рекао је министар Весић.