ДРЖАВА СРБИЈА ДАЈЕ 5.000 ЕВРА: Грађани спремите новчанике - ево ко има право на новац, почеле пријаве!
Куповина путничких и теретних возила субвенционисаће се исплатом износа од 2.500 до 5.000 евра.
Продаја електричних аутомобила широм света скочила је за 55 одсто у периоду од само годину дана.
У продаји предњачи Кина са 60 одсто, а све је већи број европских земаља које улазе у трку на тржишту. Што се тиче Србије, и наша земља подстиче заокрет ка електричним возилима и дели субвенције висине и до 5.000 евра.
ЗА НАШУ ЗЕМЉУ 165 МИЛИОНА ЕВРА! Ово су мере - стижу нове субвенције и помоћ за енергетски сектор
КУПЦИ ЋЕ ДОБИТИ ПОВРАТ И ДО 5.000 ЕВРА: Влада дуплирала фонд, ево ко има право на субвенције
НОВИ САД ДАЈЕ СУБВЕНЦИЈЕ ЗА КУПОВИНУ БИЦИКАЛА: Градоначелник Ђурић поручио да настављају са улагањем у путну инфраструктуру
Подршка од 250 до 5.000 евра односи се само на возила која имају искључиво електрични, као и хибридни погон и то је апсолутно у сладу са "зеленом политиком".
Подршка зависи још и од категорије возила, а субвенције које Србија даје намењене су за набавку мопеда, мотоцикала, трицикала, четвороцикала, аутомобила као и возила за превоз највише девет лица, односно теретна до 3,5 тона масе.
Подела субвенција
За набавку мопеда и лаког трицикла предвиђена је субвенција од 250 евра, а за мотоцикл, мотоцикл са бочним седиштем, тежак трицикл, лак и тежак четвороцикл 500 евра.
Куповина путничких и теретних возила субвенционисаће се исплатом износа од 2.500 до 5.000 евра.
Ко све има право на субвенције?
За субвенције могу да конкуришу правна лица, предузетници и физичка лица, осим таксиста који су већ искористили субвенцију за обнову свог возног парка.
Субвенционисана куповина возила спроводи се исплатом износа на име учешћа за финансијски лизинг за куповину новог возила или плаћања дела купопродајне цене новог возила.
Захтеви до октобра
Захтеви за доделу субвенција подносе се закључно са 31. октобром, а ресорно Министарство ће вршити доделу субвенција по пристиглим, уредним захтевима, до висине укупно расположивих средстава.
Мопед и трицикл
У првој категорији нашли су се електрични мопед и лаки трицикл и за њихову куповину од државе је могуће добити 250 евра. За електрични мопед каже се да нема велике трошкове и да се може возити по цени од 0,35 динара по километру. Максимална брзина му није већа од 45 км/х, а снага мотора од 4 kW и то је исто случај и за електрични трицикл.
Електрични скутер или мопед, мора да се региструје сваке године. Процедура је иста као код класичног мопеда.
Пристојан може да се купи за око 1.500 до 2.000 евра. Цена може да иде и знатно навише, уколико узимате "озбиљнији" модел или додајете разне опције као што су батерија већег капацитета.
Неки електрични скутери имају могућност лаког вађења батерије, тако да можете једну да извадите и ставите на пуњење, а другу убаците и наставите вожњу. Цена додатне или заменске батерије зависи од много фактора, па то проверите пре куповине самог скутера.
500 евра за 5 категорија возила
За категорије возила врсте од Л3 - до Л7 од државе је могуће добити 500 евра. Реч је о следећим моделима:
- Л3 - мотоцикл - возило са два точка чија највећа конструктивна брзина прелази 45 км/х
- Л4 - мотоцикл са бочним седиштем - возило са три точка чија брзина прелази 45 км/х
- Л5 - тешки трицикл - возило на три точка чија брзина без обзира на начин преноса прелази 45 км/х
- Л6 - моторно возило са четири точка: чија тежина није већа од 350 кг, што не укључује масу батерија; највећа брзина не прелази 45 км/х
- Л7 - тешки четвороцикл, тежина није већа од 400 кг, односно 550 кг за возила за превоз терета, што не укључује масу батерија ако је реч о електричним возилима.
За путничка возила до 5.000 евра
Трећа категорија која се односи на М1 возила односно на путничка возила са највише девет седишта и лака теретна возила искључиво на електрични погон издвојиће се око 5.000 евра.
Четврта категорија се односи на возила врсте М1 и Н1 која се покрећу на хибридни погон уз обавезу да се пуњење може остварити и из спољног извора електричне енергије као и за електрична возила са уграђеним саставом за продужење аутономије кретања са емисијама ЦО2/км до највише 50 г/км - 3.500 евра.
Пета категорија возила врсте М1 и Н1, односно возила која покреће хибридни погон који уз мотор са унутрашњим сагоревањем има бар један електрични мотор и може да се без активирања мотора са унутрашњим сагоревањем одређено време самостално креће искључиво на електрични погон, при чему се производња електричне енергије за допуну батерија обавља унутар самог возила - 5.000 евра.
Цене - проблем, субвенције - решење
Оцена је да је највећи проблем у Србији због којих се ови аутомобили не користе много јесте цена, а са добијањем субвенција овај проблем би могао да буде бар мало решен.
Поред тога постоји проблем мрежне инфраструктуре, као и доступности брзих пуњача којих према неким подацима има смо 70 доступних.
Министри ЕУ сада су одобрили нови закон који практично шаље возила загађиваче у прошлост.