Нисмо једини! Још једна европска земља наплаћује ПЕРОНСКУ КАРТУ: Трошак за који добијате једно велико ништа?
Република Српска је, уз Србију, једина европска земља у којој се и даље наплаћује перонска карта, а она код комшија кошта 1,5 КМ (90 динара).
Плаћање перонске карте подразумева само стајање на перону. Одлазак у тоалет се додатно плаћа, услуга ношења пртљага ни не постоји, а често се деси да они који прате или чекају некога немају ни где да седну.
Издавач Борис Максимовић пропутовао је готово целу Европу и каже да нигде није видео да се плаћа перонска карта.
- Ретко сам путовао аутобусом или возом, али када бих путовао, купио бих карту и то је било то. Није било никакве перонске карте. Купиш на шалтеру карту и све је готово - рекао је Максимовић.
ГДЕ УЛОЖИТИ НОВАЦ? Ево зашто су кућа и банка лоша одлука за штедњу!
НОВЕ ЗАКОНСКЕ МЕРЕ: Шта значе најављене промене за паушалце, а шта за послодавце који их ангажују?
Јесте ли чули за екоцид и да ли ћемо за спас планете морати да се одрекнемо меса?
Роберт Дацешин, путник који је посетио и друге континенте, каже да се путницима намећу непотребни трошкови на ситне ствари који не постоје нигде у свету, а међу њима је и перонска карта.
- Наплаћивање перонске карте за људе који не путују, већ испраћају некога нема никаквог смисла. То је непотребно узимање пара које не постоји нигде на свету. Нико не може да објасни зашто се то наплаћује - каже Дацешин.
Власник бањалучког "Ауто-превоза" Сладомир Ђурић каже да аутобуска станица живи од перонске карте, перонизације превозника и провизије од наплате путних карата. Он сматра да је перонска карта и те како потребна.
- То је један од прихода аутобуске станице која би требало да пружи висок ниво услуга путницима. Станица се зими греје, а лети се хлади. Овде је запослено 45 људи, а станица ради 24 часа. Приходи морају да постоје, јер ми нисмо на буџету - каже Ђурић.
Лозинке одлазе у прошлост? Дигитални токен ускоро у Србији: Отисак прста и црте лица уместо платне картице
УСКОРО ПРВА НАФТНА БУШОТИНА У ЦРНОЈ ГОРИ: Прете катастрофалне последице, еколози протестују
Отвара се НАЈВЕЋИ АЕРОДРОМ НА СВЕТУ: Терминал у облику МОРСКЕ ЗВЕЗДЕ
Он додаје да је перонска карта један од тих прихода без којих станица не би могла да опстане и додаје да бањалучка аутобуска станица не добија субвенције ни од Града, али ни од Владе РС, односно од ресорног министарства.
- Све је осветљено, све је суво и све су то трошкови који се финансирају из наших могућности. Преко милион марака уложено је у санацију објекта и перона у последњих годину дана и то је могуће само ако продајемо, између осталог, и перонске карте - додао је Ђурић.
БОНУС ВИДЕО: КАКО ЈЕ НАСТАО ГАСТАРБАЈТЕР? Тог октобра 1968... (ВИДЕО)