Највећи део интернет трговине је у СИВОЈ ЗОНИ - Ево како да избегнете ПРЕВАРУ!
Потрошачима се саветује да избегавају куповину од нерегистрованих трговаца, јер уколико дође до било каквог проблема, не постоји никаква могућност институционалне заштите.
Потрошачи који купују робу у онлајн продавницама то треба да чине само од фирми које су регистроване, јер само тако могу да заштите своја права. Уколико пазаре преко сајтова и друштвених мрежа од непознатих профила, лако могу да буду преварени. У таквим ситуацијама веома тешко ће решити било који проблем до кога дође приликом куповине.
САМО У TRAVELLAND-U: ФИРСТ МИНУТЕ ПОНУДЕ ЗА ЛЕТОВАЊЕ У ГРЧКОЈ У ХОТЕЛИМА СА 5 ЗВЕЗДИЦА
УСПЕШАН И КАО БИЗНИСМЕН! Иза Кобија остало ПОСЛОВНО ЦАРСТВО од неколико милијарди долара
Грађани, нема више времена! Рок за пријаву је ПЕТАК, иначе вам следи казна од минимум 50.000 ДИНАРА!
Шеф правног тима Националне организације потрошача Србије, Младен Алфировић, истиче да се највећи део интернет трговине обавља у сивој зони и упозорава грађане да буду обазриви.
- Саветујемо потрошаче да избегавају куповину од нерегистрованих трговаца, јер уколико дође до било каквог проблема, на пример, да добију нешто што нису наручили, да плате, а да им не стигне роба, да продавац одбије да поступи по приговору или рекламацији, не постоји никаква могућност институционалне заштите - објашњава Алфировић.
- Тада не могу да се обрате инспекцији или организацијама потрошача, јер је роба купљена од неког физичког лица, или се уопште не зна ко стоји иза профила или сајта преко кога је обављена трговина - наводи он.
Да би избегли овакве ситуације, потрошачи треба да воде рачуна да фирма од које купују буде регистрована. Прописана је законска обавеза, како истиче наш саговорник, да свако ко се бави продајом путем интернета, мора да има податке за идентификацију.
- Било да се ради о продаји преко сајтова или "Фејсбука" и "Инстаграма", трговац мора да истакне идентификацију коју чине адреса, седиште, број телефона, ПИБ и матични број фирме - објашњава Алфировић.
- То су све подаци на основу којих је предузетник регистрован у АПР за обављање делатности - додаје он.
Враћање
Милан Алфировић из НОПС истиче да потрошачи углавном не знају да приликом онлајн куповине имају право да се у року од две недеље предомисле и производ врате продавцу без навођења било каквог разлога.
КАКВА ЈЕ БУДУЋНОСТ БОРСКОГ АЕРОДРОМА? Бржи развој доводи туристе на исток Србије
СТОП ЗАГАЂИВАЧИМА! У Србији ступа хитна забрана увоза возила са "евро 3" типом мотора?
Уплатили сте једно, добили сасвим друго? Ове КОРАКЕ предузмите уколико вас је туристичка агенција ПРЕВАРИЛА
МНОГИ СУ СЕ ВРАТИЛИ ИЗ ИНОСТРАНСТВА: Камионџијама НИЈЕ ЛАКО, али могу ДОБРО ДА ЗАРАДЕ И У СРБИЈИ!
Београд тражи геотехнички елаборат за прву линију метроа!