Нови закон: Више НЕЋЕТЕ МОЋИ својом њивом да блокирате пут!
Важећи Закон о путевима донет је још 2005. године
Србија ће ускоро добити нови закон о путевима, који ће коначно решити управљање јавним путевима у својини аутономних покрајина и јединица локалне самоуправе.
Прочитајте и:
Своје место добиће и тренутно некатегорисани путеви. Поред тога, предлаже се и решење за део јавних путева који се налазе на парцелама које су у приватној својини физичких и правних лица, или су као корисници у листовима непокретности уписана правна лица којима није поверено управљање путевима.
Важећи Закон о путевима донет је још 2005. године, у четири маха је мењан и допуњаван, али је пракса показала да је потребно на другачији начин уредити правни положај путева, услове и начине управљања, њихову заштиту и одржавање, као и изворе и начине финансирања, а посебно услове изградње и реконструкције путева и инспекцијског надзора. Влада Србије усвојила је предлог новог закона о путевима и упутила га посланицима Скупштине Србије на усвајање.
Основни проблем који нови законски акт о путевима треба да реши је неуређено имовинско стање и евиденција јавних путева у јавним књигама о непокретностима и стварним правима на њима, што за последицу има немогућност несметаног извођења радова на мрежи јавних, посебно државних путева. Наиме, иако су јавни путеви дефинисани као добро у општој употреби и у јавној својини тренутно на скоро сваком путном правцу постоје делови пута који су на парцелама у приватној својини физичких и правних лица. Такође, постоје и обрнути случајеви - када је на парцелама које су у листовима непокретности уписани као јавна својина изграђени приватни објекти, посађени засади, а неретко власници суседних пољопривредних парцела обрађују земљиште. Ово стање је остало још из времена бивше СФРЈ, а Србија није успела протеклих деценија да га реши.
Републичка дирекција за путеве, а затим и ЈП “ Путеви Србије” у неколико наврата су протекле две деценије започињале активности на утврђивању стања имовинских односа, али су оне брзо прекидане због недостатка средстава. Наиме, потребно је много новца не само за унајмљивање геодетских фирми већ и за прибављање предлога од Републичког геодетског завода.