Одлука која је унела раскол међу станаре: Ни комшија неће да води зграду без накнаде
Плаћање управника из редова станара може бити регулисано и посебним правилима власника
Увођењем професионалних управника, у многим зградама је настао још већи раскол, јер ни комшије које су годинама волонтерски биле председници кућних савета тај посао више неће да раде за џабе.
Прочитајте и:
- Данас истиче рок: А од сутра – принудни управници у београдским зградама!
- Све зграде у Србији мораће да имају свог управника до 12. децембра: А ево која је разлика између лиценцираног и обичног
- Београђани, имате месец дана до истека рока: Уколико не одаберете управника зграде, други ће то учинити за вас
У многим зградама су увели обавезно плаћање и за управнике из редова станара. Разлика је углавном то што је комшијска тарифа мало нижа него код професионалца и, у зависности од дела насеља и града, износи од 150 до 400 динара.
Управници за ангажовање у слободно време траже одређену надокнаду, с обзиром на то да ће у складу с новим Законом о становању имати много више обавеза.
Висина накнаде коју би власници посебних делова плаћали управнику не мора бити усклађена са износима које прописују јединице локалне самоуправе. У ресорном министарству кажу да станари одлучују колико ће платити свом управнику, односно комшији, за рад и труд.
У Министарству грађевинарства кажу да нови закон не предвиђа обавезу плаћања управника, али је ни не забрањује.
Свакако, ако је воља станара да издвоје накнаду за рад свог комшије, јер ради за добробит свих, требало би да закључе уговор о делу или неки други уговор који би пружио основ да се на законит начин обави плаћање, објашњавају у ресорном министарству.
У случају да скупштина стамбене заједнице одлучи да ће управник за свој рад примати новчану накнаду, треба да одреди и њену висину.
У Министарству напомињу да плаћање управника из редова станара може бити регулисано и посебним правилима власника. Тај акт се усваја једногласно, од стране свих власника посебних делова, а њиме се уређују међусобни односи, права и обавезе у погледу управљања и одржавања зграде.