Стижу вам УВЕЋАНИ РАЧУНИ за телефон последњих месеци? Можда сте случајно АКТИВИРАЛИ НЕЖЕЉЕНЕ СЕРВИСЕ
Корисници мобилних телефона у Србији у последњих неколико месеци РАТЕЛ-у се највише жале на такозване ВАС услуге које им увећавају месечне рачуне.
Из РАТЕЛ-а кажу да корисници често из незнања активирају те услуге која се наплаћује по цени већој од стандардних СМС-а.
КОМШИЈЕ ГРАДЕ НУКЛЕАРКУ: И Србија жели удео у пројекту?
ОНА је заштитни знак Барселоне и добила је грађевинску дозволу након 137 година! Годишње је посети 4 милиона људи!
Путин НИКАДА НИЈЕ рекао НЕШТО ОВАКО: Руски председник ОТКРИО СВЕ ШТО МИСЛИ о Ердогану, па ПОСТАВИО УСЛОВЕ Европи
ВАС услуге могу да обухватају гласање СМС-ом, донирање средстава, учествовање у наградним играма, обавештење банака, преузимање мултимедијалног садржаја као сто су игрице, апликације, позадине, мелодије, анимације...
- То су услуге са додатом вредношћу када корисник, рецимо, хоће да зна свој хороскоп или користи неку услугу која није стандардизована. Уобичајена процедура је да се пријави на тај сервис тако што пошаље поруку, а онда добије одређене информације и то се наплаћује по посебним тарифама - каже директор РАТЕЛ-а Владица Тинтор.
Упозорио је кориснике да приликом коришћења тих услуга, посебно садржаја на интернету, не кликћу на банере који се појављују и да пажљиво прочитају услове и то нарочито оне које се односе на садржај сервиса који се нуди, цену и процедуру одјаве односно отказивања услуге.
- Дешава се често да корисник и претплатник из незнања активира ту услугу, кликне на неки банер, мисли да је добио порука од свог оператора. У ствари, није добио поруку од свог оператора и просто са сваком новом добијеном поруком њему се рачун увећава. То је једна непријатна ситуација која се пролонгира - рекао је Тинтор.
ТРН У ОКУ АМЕРИЦИ: Венецуела и Русија проширују сарадњу у области енергетике
Ово је ПРАВИ разлог због којег Хрвати МАСОВНО долазе у Србију!
ЕУ стимулише енергетску ефикасност: Програм GEFF враћа и до 20 одсто инвестиције!
На одређене ВАС сервисе могућа је пријава кликом на рекламе, односно банере на сајтовима, као што су на пример рекламе за антивирус програме, када корисник добија обавештење да му је компјутер или телефон заражен вирусом.
Тинтор је објаснио да, уколико корисник прими СМС поруку са непознатог кратког кода који ВАС оператори добијају од оператора мобилне телефоније или примети да му је рачун увећан због ставке на име ВАС услуга, треба одмах да реагује и самостално је деактивира уколико постоји упутство за одјаву, или може да се обрати инфо центру мобилног оператора чији је претплатник, како би се нежељене улуге деактивирале.