ОВО ЋЕ БИТИ ПРВА ФАЗА МЕТРОА Обухватаће 16, 7 километара и 18 станица, следе детаљна испитивања
Надлежни траже и да се посебно обрати пажња на нивое подземних вода између десне обале Саве или Дунава и трасе метроа.
Град Београд, односно ЈКП "Београдски метро и воз", расписали су још два тендера везана за изградњу Београдског метроа.
Први је везан за израду елабората заштите животне средине за коридор планиране две линије метроа, а други за израду геотехничког елабората. Међутим, много је интересантније оно што се може наћи у конкурсним документацијама.
Наиме, како стоји у овим званичним папирима, јасно је да ће се прво градити прва фаза прве линије БГ метроа која ће ићи од Железника до Карабурме. Биће дугачка 16,7 километара и имаће 18 станица. Она би, касније, била продужена до Миријева.
- Прва фаза обухвата 2,4 километара деоница по земљи са три станице, 2,8 километара деонице плитко испод земље са две станице и 11,5 километара деонице дубоко испод земље (тунелски) са 13 станица - стоји у конкурсној документацији уз напомену да се геотехничка документација ради за потребе Идејног пројекта за изградњу прве фазе прве линије метроа.
Најплаћенији човек у Србији за четири месеца ЗАРАДИ МИЛИОН ЕВРА
Издајете стан? Очекујте онда казну: Грађани, уведена је ДРАКОНСКА САНКЦИЈА која ће вам испразнити НОВЧАНИК!
Ово се поклапа са оним што је Станко Кантар, први човек ЈКП "Београдски метро и воз", испричао пре неколико месеци.
Неки би рекли да је ово "тешки", али мислим да је много боље рећи независтан метро, а то значи да нема укрштања у нивоу са друмским саобраћајем. Изнад земље ће ићи неких 2,5 километра - рекао је Кантар.
Детаљна испитивања биће спроведена како би се утврдила својства терена и стенских маса, као и створених услова на терену који ће се остварити при реализацији метро система. Ко победи на тендеру, током истраживања мораће да обухвати анализу стања терена са основном трасом и коридором у ширини од 100 метара, односно 50 лево и 50 метара десно од осовине трасе.
- Дубине истражних бушотина морају бити минимум 10 метара испод доње коте тунелске конструкције деоница метроа, а на локацијама где су планиране станице метроа, минимално 15 метара - стоји у тендерској документацији.
Ко су најбоље плаћени сезонци: Летњи послови могу донети зараду и до 500 евра!
ОБОРЕНИ СВИ РЕКОРДИ: Импресивне бројке после отварања деонице Коридора 10 од Ниша до Прешева
Експеримент КРАЋЕГ РАДНОГ ВРЕМЕНА дао прве резултате: Успорило отварање НОВИХ РАДНИХ МЕСТА
Надлежни траже и да се посебно обрати пажња на нивое подземних вода између десне обале Саве или Дунава и трасе метроа.
Ово, међутим, нису прва испитивања која се раде на траси метроа.
- Урађена је анализа састава тла на деоници на којој ће ићи прва фаза метроа, од Железника до Карабурме. Показало се да имамо различите саставе тла што отежава посао, јер је потребна специјална ТБМ машина која може да ради и у камену и у растреситом, подводном тлу - рекао је Станко Кантар, директор ЈКП "Београдски метро и воз".
БОНУС ВИДЕО: Зашто је био ОМИЉЕНИ ГРАДОНАЧЕЛНИК: Ових 5 ствари у Београду не би било без Бранка Пешића