ОВО СУ ЗАНИМАЊА БУДУЋНОСТИ: Листа 10 послова који могу да донесу огроман профит
Персепктивне идеје за зелени бизнис
Све пословне активности које утичу директно на смањење употребе природних ресурса, које користе чисту енергију и којима се смањује притисак на воду, ваздух и земљиште, могу се подвести под зелене послове.
У наставку је листа од 10 перспективних идеја за зелени бизнис.
"Нема другог излаза" Кон дао одговор на кључно питање - да ли школска година почиње регуларно?
НОВИНА ЗА БРУЦОШЕ ОД 1. ОКТОБРА: Ступају на снагу битне промене на факултетима у Србији, премијерка дала објашњење
ЗАРАЂИВАЛИ И ДО МИЛИОН ДИНАРА ЗА ДАН! Завршава се берба црвеног злата у Србији, малинари дебело напунили новчанике
Осим потребе за значајним успоравањем емисија гасова с ефектом стаклене баште (GHG), борба с убрзаним растом просечне глобалне температуре мора да укључи и уклањање GHG из атмосфере. Посебно је то важно за ЦО2, који када се једном емитује може остати 300 до 1.000 година у атмосфери.
Познато је да су пошумљавање и одржива пољопривреда веома добри начини природног уклањања угљен-диоксида. Међутим, због количине GHG које смо емитовали у посљедњих 100 година, ови природни процеси нажалост нису довољни, пише Manager.ba.
У вези с горе поменутом потребом за уклањањем GHG, "ухваћени" ЦО2, неопходно је пронаћи адекватне начине за употребу истог. Према McKinsey & Company, тржиште производа базираних на угљен-диоксиду може до 2030. године да достигне између 800 милијарди и 1 билиона долара. Ако се ова процена оствари, емисија милијарду метричких тона GHG може да се смањи на годишњем нивоу.
Уколико као компанија или приватно лице желите да неутрализујете лични допринос глобалним емисијама GHG (нпр. ако често користите авион или ауто на фосилна горива), то можете учинити куповином тзв. "offset" сертификата.
Куповином ових цертификата практично индиректно улажете у еколошке пројекте (нпр.пошумљавање) чиме се неутралише негативни утицај.
Тренутно, овакви програми постоје, али појављују се често оштре критике на рачун транспарентности и реалног утицаја пројеката на животну средину. Стога будућност треба да изроди кредибилне компаније које се баве овом врстом посла.
Климатске промене из године у годину, све брже, доносе нове изазове за пословни и јавни сектор. Све чешће поплаве, суше, пожари и друге сличне непогоде утичу на смањење вредности имовине компанија и њихових купаца и клијената.
Додатно, функционисање градова и насеља постаје веома изазовно, јер се не базира на квалитетним проценама еколошких ризика. Из тог разлога, посао будућности дефинитивно лежи у експертима који ће моћи да предвиде потенцијалне штете настале под деловањем промене климатских услова који ће моћи да дефинише потенционални сценарио на бази којих ће се доносити квалитетније одлуке за планирање будућности.
Да ли вам се дешава да вам повремено треба неки комад алата или опреме за мале кућне поправке, сређивање ентеријера, уређивање терасе или баште и слично?
Већина људи нису професионалци којима свакодневни посао подразумева употребу опреме и алата. Стога, када постоји потреба, уместо куповине често скупих алата, одлазак у алатотеку може решити проблем. Алатотеке су места на којима можете изнајмити алате, машине, па чак и спортску и камперску опрему.
Да би се добио одговор шта значи анализа утицаја производа кроз читав животни циклус, потребно је поставити једноставно питање – какав је утицај датог производа на планету? Користећи свакодневно различите производе не размишљамо пуно о томе од чега су направљени, а посебно како су добивени сами инпути за производњу.
Свака фаза производње, као и сама употреба производа утиче на животну средину. Због тога је важна ова врста процене, јер тако можемо донети квалитетнију и одрживију одлуку о томе како створити производ с мањим еколошким отиском.
Већина данашњих производа има релативно кратак животни век након чега настаје гомилање отпада. Због проблема с недостатком ресурса, као и због загађења и других еколошких проблема данашњице, будућност одрживог развоја зависиће од начина на који се дизајнирају производи и услуге.
Еко дизајн има одговоре на то како да се материјали и остали ресурси користе на паметан начин, омогућавајући дужи век трајања, поновну употребљивост, квалитетну рециклажу и слично. Укратко, овај начин дизајнирања производа смањиће притисак на ресурсе, а у најбољем сценарију базираће се на имитацији природних процеса и чистим изворима енергије.
Пластика представља један од највећих проблема данашњице, а с друге стране и дефинитивно је један од најзначајнијих материјала данашњице. Међутим, прекомерна употреба овог материјала има своју цијену.
Данас не постоји ниједан материјал који је толико присутан у свакодневном животу као што је то пластика. Кориштење овог материјала у свим гранама индустрије, од производње амбалаже, преко грађевинског сектора, аутомобилске индустрије, пољопривреде до медицине, последица је својства пластике да се обликује и прилагођава најразноврснијим потребама. Подобна за обликовање, истрајна у различитим околностима, лагана и јефтина, пластика представља савршен материјал.
Међутим, масовна употреба пластике носи са собом одређену цену - коришћење фосилних горива у процесу производње и неадекватно управљање великим количинама пластичног отпада представљају један од највећих еколошких изазова данашњице.
Имајући у виду пријетњу коју носи масовна производња пластике и генерисање отпада, ЕУ је у последњих десетак година донела низ директива и акционих планова с циљем заштите животне средине.
С обзиром на све, свет очекује решења у виду материјала који су базирани на природним инпутима и који могу да се разграде без стварања још већег проблема (нпр. микро и нано пластика).
Многе врсте материјала (посебно је то случај код пластике) је тешко или готово немогуће рециклирати. Додатно, како се често производи дизајнирају тако да садрже више врста материјала, врло је тешко на ефикасан начин раздвојити саставне диелове. Из тих разлога, неопходно је развијати нове технологије и процесе који ће омогућити квалитетну рециклажу, односно претварање искоришћених материјала у инпуте истог или бољег квалитета.
У циркуларној економији посебну улогу има тзв. економија дељења (схаринг economy), која се базира на промоцији потрошње кроз утилизацију саме функције производа (нпр. веш машина има функцију прања веша), чиме се дестимулише лично власништво над стварима. Тако се успорава масовна екстракција ресурса кроз масовну производњу.
Производи постају квалитетнији, чиме се омогућава дугорочно коришћење с једне стране, као и могућност произвођача да убирају приходе од изнајмљивања у дужем периоду.