ПИЛЕТИНА ИЗ ЛАБОРАТОРИЈЕ - цена крокета 50 евра: Да ли бисте је пробали?
За производњу лабораторијског меса нису коришћени антибиотици, а пилетина садржи мањи постотак микробиолошких култура него обична пилетина
Сингапур је издао прво одобрење за продају чистог меса које није производ клања животиња. Захваљујући овој одлуци, амерички стартап Еат Јуст ће моћи да продаје месо произведено у лабораторији. За сада, продаваће се крокети, али се још не зна када ће се појавити на тржишту, а фигурира цена од 50 америчких долара за комад.
Волонтери у доба короне - ко су људи који су без страха стали уз државу и народ
ПОДСЕЋА НА АВИОН И ЛЕТЕЋЕ ПОПУТ ЊЕГА: Американци имају кеца у рукаву, највећи је у свету (ВИДЕО)
НА КОРОНИ СТЕКЛИ ЕНОРМНО БОГАТСТВО: Богатили се док су други остајали без посла (ФОТО)
Производња лабораторијског меса је, наравно, скупља него производња пољопривредних производа, цена је од тада спуштена, али ће лабораторијски крокети и даље коштати колико и првокласна пилетина.
За производњу лабораторијског меса нису коришћени антибиотици, а пилетина садржи мањи постотак микробиолошких култура него обична пилетина, објашњавају из компаније.
Из компаније "Еат Јуст" кажу да је ово "прекретница у глобалној производњи хране" и надају се да ће и друге земље следити пример Сингапура.
Бројне стартап компаније су покушавале у протеклих 10 година на тржиште пласирају месо из лабораторије, међу којима су два највећа стартапа израелски "Футуре Меат Technologies" и амерички "Мемпхис Меатс" Била Гејтса, док сингапурски стартап "Схиок Меатс" ради на лабораторијској варијанти меса крабе.
Иако се истиче да је овакав начин производње мање штетан по животну средину него традиционални узгој, поједини научници кажу да би оваква производња могла да се испостави још гором по климатске промене.
С друге стране, алтернативе традиционалном месу би у наредних десет година заиста могле да прерасту у бизнис вредан 140 милијарди америчких долара и да преузму 10 одсто светског тржишта меса, предвиђа британска инвестициона банка "Барклиз".
Директор компаније "Еат Јуст" описао је овај потез као "једну од најзначајнијих прекретница у индустрији хране", али изазови тек предстоје.
Један од изазова је и да ли су људи спремни да пробају ову храну.