ПРЕВИРАЊА У АУТОИНДУСТРИЈИ: Фолксваген разматра обуставу рада у појединим градовима - 25% запослених би могло остати без посла
Folkswagen најављује обуставу рада у неколико фабрика због опадања продаје.
Уколико се оствари најава управе Фолксвагена која је признала како разматра обуставу својих операција у градовима Оснабруку и Дрездену, око 25 посто радника би могло остати без посла.
Шта је кренуло по злу у случају Фолксваген групе за коју је Статиста изнела податак како је са Тојотом у мају ове године доминирала као један од два водећа произвођача аутомобила у свету по продаји и која је у фискалној 2023. години остварила приход од 322,3 милијарде евра?
Укратко, европски произвођачи аутомобила, међу њима и Фолксваген, махом су с радошћу најављивали долазак електричне будућности, али су споро прихватали електричне аутомобиле, што их је довело у незавидан положај будући да су конкуренти из Кине већ бацили око на европско тржиште, којем могу и желе понудити јефтиније моделе возила.
Шведски произвођач аутомобила Волво признао је да је одустао од циља продаје само електричних аутомобила до 2030., одлучивши умјесто тога наставити с продајом неких бензинских возила уз моделе на батерије. Али, питање које сада себи постављају сви је како исфинансирати транзицију са конвенционалних на електрична возила и како потакнути конзументе да их желе и купују више?
Да бисмо схватили размјере односа Кине и Немачке на пољу аутоиндустрије, потребно је вратити сат уназад.
Како је Кина учила од Фолксваген?
Фолксваген је био један од првих страних произвођача аутомобила који је освојио кинеско тржиште, одакле је половину својих прихода црпио управо из Кине. Међутим, празног конта није остала ни Кина. Кинески инжењери научили су од Фолксваген како произвести аутомобиле, унапређујући корак по корак домаћу технологију. Данас су дошли у позицију да имају властите брендове који су, неки ће рећи бољи и приступачнији од фолксвагенових. Немачки аутомобилски гигант тако није остао само без значајног тржишног удела у Кини, већ и у Европи, јер је конкуренција стигла и на домаће европско тло и даје до знања да се ту планира задржати и освојити нове купце.
Фолксваген је овог месеца признао својим радницима током последњег састанка у свом седишту у Волфсбургу да ће продати 500.000 возила мање него пре пандемије, те да су процене како се продаја неће вратити на ниво из 2019. године, када је европско тржиште продавало 16 милиона аутомобила (разних произвођача).
Оливер Блум, извршни директор Фолксваген групе, није крио емотивност када је групација износила непопуларну одлуку о уштедама милијарди евра трошкова рекавши: - Аутомобилска индустрија се у само неколико година значајно промијенила у сегменту волумена. Заједно ћемо провести одговарајуће мјере како бисмо постали профитабилнији. Водимо Фолксваген назад тамо где бренд припада, то је одговорност свих нас - рекао је.
Арно Антлиц, главни финансијски директор Фолксваген групе, рекао је да овај произвођач аутомобила има "годину, можда две да промени ствари".
- Тржиште у Европи се опоравило, али се неће вратити на своју бивши ниво прије пандемије. Очекујемо да ће се у будућности продавати око 14 милиона возила годишње. И то нема никакве везе с нашим производима или лошом продајом. Тржиште једноставно више не постоји. Већ неко време на бренд трошимо више новца него што зарађујемо. То дугорочно не иде добро. Ако овако наставимо, нећемо успети у трансформацији - рекао је Антлиц, преноси Гардијан.
Затварање две фабрике
Колико је могуће затварање две Фолксваген фабрике озбиљан проблем за немачку економију, јер не треба изгубити из вида чињеницу да Фолксваген у својој производњи сарађује са мањим компанијама, које зависе о његовој продаји и успеху, потврђују и најаве из њемачке савезне владе како ће интервенирати не би ли помогла да се фабрике не затворе.
Неповољан Фолксвагенов положај кроз његове две фабрике, само је део шире статистичке слике немачке економије, која је у 2023. години пала 0,3 посто, што је званични податак Немачког завода за статистику, и она није вест коју треба схватити олако. Јер, ако је у кризи економски снажна земља, шта је са далеко слабијим тржиштима? Криза када погађа, она функционира по систему спојених посуда. Оно што наруши или окрзне једну индустрију временом осећа и друга.
Извор: Србија Данас/СрпскаИнфо