ПРОВЕРИТЕ СВЕ НА ВРЕМЕ: Савети за ПРИПРЕМУ аута и тела пре ПУТОВАЊА како би оно било БЕЗБЕДНО!
Важно за све возаче да пре поласка на пут провере ове ствари
Јовица Митић из Ауто-мото савеза Србије рекао је да велики проценат возача ради техничку исправност возила првенствено пред нека дуга путовања пошто се сада налазимо у таквом периоду када се километри могу мерити на хиљаде.
ДИЗЕЛ И БЕНЗИН МОТОРИ ОДЛАЗЕ У ИСТОРИЈУ: Немачка ауто-компанија открива планове за Европу, САД и Кину
НОВИНА НА ТЕХНИЧКОМ! Шта возачи никако НЕ СМЕЈУ да ураде током прегледа? У супротном следи драконска КАЗНА
КОЛИКО ТРЕБА ИЗДВОЈИТИ ЗА ГРЧКУ ОВЕ ГОДИНЕ: Гирос, лежаљке, кафа па све до хлеба и меса - детаљан списак цена
- Оно што бисмо саветовали возачима је да никада не сервисирају возила непосредно пред пут, то би требало урадити 20 или 30 дана пред пут, како би - уколико се покаже нека неуспешност у самом сервисирању, уколико замена дела узрокује квар на трећем делу - могли имати довољно времена да тај други настали квар отклоне и на тај начин смање ризик и повећају своју безбедност - рекао је Митић.
Шта све треба проверити пред пут
Према његовим речима, нормално је да пре пута треба урадити све припреме. Путовање је безбедно онда када задовољите све потребне радње да бисте безбедно и сигурно кренули.
Пре самог путовања, препоручује да се уради визуелна контрола - проверити пнеуматике, видети да ли има довољно расхладне течности и уља у мотору.
Такође треба проверити да ли нам је резервни точак исправан, да ли је дизалица исправна, да ли је ту кључ којим можемо да одвијемо матице на точковима.
Како спремити организами како правити паузе
Када се креће на дуга путовања, важно је да возач буде одморан.
Митић каже да одмор захтева низ радњи у периоду припреме путовања, сам чин спавања шест, седам или осам сати је врло важан, али путовање ће бити безбедно ако смо све те радње задовољили.
Потребно је направили план којим ћемо се путем кретати, на ком ћемо граничном прелазу прелазити, на којој пумпи ћемо стати и сипати гориво, где ћемо правити паузе, када ћемо имати потребе за паузама, да ли на почетку или на крају путовања.
- Све су то неке ствари које човек мора да предузме да би после сна од шест до осам сати који кажу да је сасвим довољан, могао да има безбедан пут - истиче Митић.
Каже да не можемо да преваримо наш организам. На свака два сата треба направити паузу од 15 минута уз рекреацију, освежење уз напитке - како би се пробудио организам и како би за воланом били концентрисани и усредсређени на вожњу.
Већ после четвртог и петог сата тај умор долази чешће и брже и онда је возачу потребна чешћа пауза и чешћи одмор - на сат времена - по 15 минута.
Када возачи угледају море
- Оно што бих напоменуо је да су задњих сат времена вожње можда најкритичнији. Када возачи угледају море и када знају да су већ дошли до циља, онда се организам опусти, пада концентрација и дешавају се грешке и саобраћајне незгоде - напомиње Митић.
Када се дуго чека на наплатним рампама или је због удеса дошло до прекида, људи постају нестрпљиви и желе да што пре крену.
То је саставни део путовања и то задржавање на граничном прелазу је такође саставни део пута, па људи морају бити опуштени, не смеју бити нервозни јер се саобраћајне незоде дешавају непосредно после таквих прекида - упозорава Митић.
- Чекате два сата, желите да надокандите време, возите брже и мала непажња може да доведе до саобраћајне незгоде - каже Митић.
Говорећи о клими у ауту, објашњава да би возачи требало да проветравају возило на 30 минута, да уђе ваздух, јер може у супротном доћи до успављивања возача.
Осврћући се на то како расхладити аутомобил када се угреје, Митић указује да би најпре требало отворити врата и гепек.
- На температури од 28 степени после 10 минута температура се повећава у кабини на 35 степени, после 30 минута у кабини је 45 степени, а после 90 минута у кабини је 56 степени - нагласио је Митић.