СРБИЈА ПРЕУЗИМА КОНТРОЛУ БОСАНСКОГ НЕБА ОД ХРВАТА: Почиње изградња аеродрома у Требињу али ко ће надгледати летове?
Србија би требало да преузме контролу неба изнад Требиња од Хрватске
И поред великих најава Босна и Херцеговина још увек не контролише цео ваздушни простор изнад своје територије, а то се односи на делове горњег ваздушног простора изнад три хиљаде метара.
ШТА ЈЕ ВАЖНИЈЕ, ПАРЕ ИЛИ ЗДРАВЉЕ: За 35 сати више се људи пријавило за 60 евра него у четири месеца за вакцинацију
КРЕНУЛИ СТЕ НА ПУТ ЗА ПРАЗНИКЕ: Детаљан списак где су измене саобраћаја због радова на путевима
РАСТУ ЦЕНЕ НАФТЕ: Ниво рафинираних производа на лагеру и даље релативно висок, какве су прогнозе?
Један од тих простора је у граничном простору источне Херцеговине, који и даље контролипе хрватски ХКЗП односно Хрватска контрола ваздушне пловибе. Хрватска контрола контролише и значајан део на западу, изнад Крајине, као и српски СМАТСА (Контрола летења Србије и Црне Горе), који покрива погранични појас уз Дрину.
Чињеница да Агенција за пружање услуга у зрачној пловидби БиХ (БХАНСА) не контролише простор око Требиња не одговара српској влади.
Тако је јуче министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије Томислав Момировић рекао да је наша земља почела комуникацију с представницима БиХ у вези с контролом неба на територији коју ће покривати будући Аеродром Требиње. Одговарајући на посланичка питања у Скупштини Србије, Момировић је појаснио да Србија не жели финансирати аеродром који ће коштати између 80 и 100 милиона евра, а да контролу неба има трећа страна, односно не БиХ, не Србија, него у овом случају Хрватска.
Спорни део неба изнад источне Херцеговине делегиран је ХКЗП-у због контроле приступних рута за аеродром у Дубровнику.
- Ми желимо подржати БиХ да она контролише небо изнад своје територије. Уколико она то не може из разних разлога, ми смо спремни да то уради наше регулаторно тело СМАТСА - рекао је Момировић.
Он је подсетио да СМАТСА није само национално тело, него регионално, с обзиром на то да њено власништво чине Србија и Црна Гора, у сразмеру власништва Србије 93 посто, Црна Гора седам посто.
- Отворили смо једно комплексно питање, које је политичко и стратешко, и њега такође планирамо да решимо у наредној години, свакако пре изградње нашег аеродрома, како бисмо заштитили интересе имовине Србије у Републици Српској- рекао је Момировић.
Што се тиче пројекта Аеродрома Требиње, он је рекао да је расписана јавна набавка за избор извођача за израду пројектно-техничке документације.
- Ми смо одвојили око 240 милиона евра за питање експропријације. Требало би на јесен да кренемо у експропријацију. Рачунам да ће грађевинску дозволу добити до краја године и мислим да следеће године можемо почети изградњу - додао је министар Момировић.