ОГЛАС ЗА НЕОБИЧАН ПРЕДИЗБОРНИ ПОСАО: Потребна особа која ће да прави шале на рачун Бајдена
Ово је необична кампања.
Пажљиви посматрачи кампање за реизбор америчког председника Џозефа Бајдена можда су приметили необичан оглас за посао ове недеље: "Партнер Манагер, Цонтент анд Меме Пагес“, тачније човек који ће да прави мимове (вирални садржај који се шири међу корисницима).
Председничке кампање годинама су покушавале да се увуку у езотерични интернет екосистем препун шала, често с двојаким резултатима.
Екосистем обично боље прихвата опозицију него владајуће. Посматрачи су шокантни поразом који је бивши председник Доналд Трамп нанео Клинтоновој делом приписали мајсторству "меме магије" његових присталица.
Бајденова кампања 2024. већ је појачала свој програм у поређењу с 2020. партнерствима с online инфлуенсерима. Нови посао – плата с пуним радним временом за искусног господара мимова.
Овај облик квази-изворног улетања у (суб)културу није тек пуки наклон пролазној дигиталној моди већ најава како ће кампање изгледати у 21. веку. Персонализовани алгоритми раде прековремено како би осигурали да корисници не виде ништа због чега би било и делић вероватније да ће одложити мобилним телефонима. А политика је често на врху листе досадних или одбојних материјала.
Дакле, шта би Бајденов "мемелорд“ заправо требао да ради? Како пише Политико, неће се бавити израдом мимова већ успостављати партнерства с креаторима садржаја који би требало да их стварају за потребе председничке кампање.
Људи задужени за Бајденову кампању тврде како не намеравају да диктирају шта ће ко од партнера објавити, већ им пружити ресурсе и дати друге потребне информације. Сличан потез су повукли 2020. године, кад су удружили снаге с особама које су познате и утицајне онлајн.
Ипак, направити успешан мим није ни лако, нити једноставно, а за успех дигиталних кампања важна је аутентичност, преноси Тпортал.
Извор: Србија Данас/Биз Портал/Анђела Жуњић/М.А.