УСКОРО ИЗГРАДЊА НАЈДУЖЕГ ТУНЕЛА У СРБИЈИ: Кинески ЦРБЦ изводиће радове на Фрушкогорском коридору
Фрушкогорски коридор део је путног правца Нови Сад-Рума-Шабац-Лозница-граница са Босном и Херцеговином
Кинеска компанија ЦРБЦ изводиће радове на Фрушкогорском коридору, а одлука о моделу финансирања брзе саобраћајнице биће донета ускоро, пише лист Дневник. Председник Покрајинске владе Игор Мировић рекао је да је за Фрушкогорски коридор припремљена практично сва потребна документација, коју су заједно финансирали Влада Војводине и надлежно министарство. Он је навео да Покрајинска влада има информације о томе да за финансирање пројекта коридора постоје две варијанте: да се новац обезбеди кредитом или путем концесије.
Прочитајте и:
- Очекујемо да ће Влада Србије у наредних неколико месеци определити модел финансирања и да практично након тога наредне године можемо имати уговор у рукама, под условом да то не буде концесиона варијанта. Јер уколико буде, та процедура ће трајати мало дуже - истакао је Мировић.
Он је рекао и да су све неопходне припреме завршене, укључујући и решавање имовинских односа, као и да постоје сви основи за уговарање тог посла.
Фрушкогорски коридор део је путног правца Нови Сад-Рума-Шабац-Лозница-граница са Босном и Херцеговином, који спаја Србију са Хрватском, Босном и Херцеговином и ширим окружењем. Повезаће три општине - Нови Сад, Ириг и Руму. У перспективи, овај путни правац повезаће Војводину и западну Србију, али и Коридор 10 и Коридор 11 са Коридором 5ц, правац Будимпешта-Осијек-Сарајево-Мостар-Плоче.
Најважнији значај коридора Нови Сад - Рума са тунелом је тај што ће се коначно решити огроман проблем пролазака теретњака преко Фрушке горе и кроз Ириг, куда пролази најпрометнија саобраћајница у Србији са дневним просеком пролазака од 10.000 до 12.000 возила.
Кључни грађевински објекат ове саобраћајнице је тунел Иришки венац кроз Фрушку гору, као двоцевни тунел у дужини од око 3,5 километара, који ће уједно бити и најдужи тунел у Србији.