ВЕЛИКА НОВОСТ ЗА ВОЗАЧЕ: Од петог јуна без једне ствари нећете моћи у центар града, нова правила за регистрацију
Због великог увоза половних аутомобила долази и до велике загађености.
Возачи ће после 5. јуна морати да врате аутомобиле у фабричко стање, тачније мораће да имају бар физички катализатор и ДПФ филтер. Постоје и размишљања да се ограничи улазак у град аутомобилима који су велики загађивачи.
Возаче очекују нова правила за регистрацију возила. Многи неће проћи технички преглед, ако због преправки на возилу њихов аутомобил додатно загађује ваздух.
СРБИЈА САЧУВАЛА РАДНА МЕСТА: Помоћ државе спасила привреду прошле године, шта нас очекује у 2021. години?
НЕ МОЖЕ НЕРАДНА НЕДЕЉА: Председник Вучић поручио да није задовољан великим суфицитом у јануару (ФОТО)
ОД СУТРА СКУПЉА СТРУЈА: Погледајте колико ће износити просечна цена
Новинар РТС-а који прати саобраћај Драган Милутиновић рекао је да ће возачи после 5. јуна морати да врате аутомобиле у фабричко стање. Говорио је и о ценама катализатора и ДПФ филтера.
Велики увоз половњака из западне Европе допринео је томе да се на нашим путевима појави и велики број загађивача, јер после увоза многи власници у договору са мајсторима, да не би мењали или чистили издувни систем, уклонили су катализаторе и ДПФ филтере, али и ламбда сонде, које мере загађење које мотор испушта у ваздух.
Они сада имају проблем, неће моћи да прођу технички преглед и региструју возила.
ДПФ филтер је направљен да код дизел возила издваја азот-диоксид, највећи је проблем у загађењу. Када честице азот-диоксида оду на плућа добија се канцер, истраживали су Канађани.
Око 6.000 људи у Србији премине због разних видова загађења, да ли из загађења из ложишта, 14 до 20 одсто људи умре од загађења из аутомобила.
ДПФ филтери за старија возила направљени су на нивоу урее, што може да се промени, а има ДПФ филтера који морају да се чисте, то је ризик да ли ће имати своју функцију или не.
Универзални катализатори ће моћи да се набаве, они који су скинули своје катализаторе и продали за 50 евра, моћи ће да купе за 100 до 150. Половни ДПФ филтери су око 1.000 евра, у добром стању са Запада иду и до 6.000 евра у званично овлашћеним сервисима.
Када дођете на технички преглед
Када дођете на технички преглед, физички морате имати те делове. Претпоставља се да су увозници који су продали аутомобил скидали те делове.
- У катализаторима има племенитих метала, катализатори су у већини случајева завршили у Бугарској у претапању, ту је платина и остали елементи - рекао је Милутиновић.
Код "бензинаца" је проблем ламбда сонда, то је уређај који мери загађење унутар катализатора, многи су скинули ту сонду и преправили компјутерски систем да лажно очитава загађење да би могли да возе.
Јавља се и грешка "чек енџина" због запушеног катализатора или скинуте ламбда сонде.
Поучени искуством из иностранства, многи аутомобили који имају катализаторе и ДПФ филтере неће моћи да иду центром града.
Предлози ко може да уђе у центар града
Постоје размишљања да се ограничи улазак у град аутомобилима који су велики загађивачи. Све европске метрополе су то урадиле.
Милутиновић подсећа на предлог професора Илића који је задужен од Ангеле Меркел да у ЕУ заступа Немачку, да они који имају налепницу 1 – не могу да уђу у центар града, 2 – могу ако је загађење мање, 3 и више – могу да уђу у центар, а аутомобили са 6 плус и на електрични могу да уђу.
Навео је пример "голфа 1", који не може да уђе у центар Сарајева, али може да се вози по Романији.
- Битно је да се возачи не плаше, морају да схвате да је то у циљу здравља њих и породице, проблем имамо као са маскама, морате носити маску да би заштитили друге и морате имати катализатор и ДПФ филтер да бисте заштитили себе и друге - закључио је Милутиновић.