Весић: Следеће године почиње изградња више метро станица, а током 2026. године ископавање тунелских цеви за метро
Министар Весић најавио да ускоро почине изградња београдског метроа.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је данас да ће следеће године кренути изградња највише шест станица београдског метроа, а да ће се током 2026. године радити још девет станица, као и копање тунелских цеви, ТБМ машинама.
Весић је, гостујући на Пинку, подсетио да је пре неколико дана, заједно са кинеским партнерима, потписао Уговорни споразум о реализацији пројекта изградње београдског метроа Лот један прве фазе Линије један.
- Тај уговор значи да је држава обвезбедила новац из свог буџета, да не чекамо кредит за наручивање две ТБМ машине - рекао је Весић.
Навео је да ће током 2026. године те две ТБМ машине, а укупно ће их бити три на самој деоници, почети да раде, и да ће прва бити поринута у посебан шахт који се гради код Панчевачког моста.
- Две ТМБ машине истовремено ће током 2026. године копати тунелске цеви на првој линији - рекао је Весић.
У међувремену ће, каже, следеће године почети изградња највише шест станица метроа – Макиш, Жарково, Беле воде, Трговачка, Мостар и Савски трг, док ће 2026. године почети да се ради још девет станица.
Министар је рекао да ће, осим тога, почети да се ради укупно седам инфраструктурних објеката у Макишком пољу, административна зграда са четири хале – хала за инспекцију, одржавање, гаражирање возова и хала за одржавање возила.
- Грађани ће моћи да виде колико се ради и ми ћемо завршити прве две линије београдског метроа у року, што је веома значајно за Београд јер нема града величине Београда у Европи који нема метро - рекао је Весић.
Навео је да је расписан тендер за пројектовање треће линије метроа која ће се градити у будућности, док је сада предвиђена изградња само прве две линије.
- Када узмете у обзир све три линије, видите да смо водили рачуна о целини саобраћаја. Сећате се да је било доста напада у вези са првом линијом, зашто није обухваћен овај или онај део града, али треба знати да никада једна линија не чини метро већ најмање две, а у будућности ће их бити и више - додао је Весић.