ВЛАДИМИР ЛУЧИЋ: Телеком Србија је убедљиви победник комерцијалне утакмице!
Први човек Телекома Србија: Јунајтед Група због дуговања и пословних губитака већ дуже време не може да добије било какво спољно финансирање ако заузврат не заложи сопствене фирме, тако да су у залог морали да дају СББ, па чак и његов лого.
"Телеком Србија ће и ове године само у Србији имати профит од преко 13 милијарди динара, а такође ће својим акционарима у новембру да исплати дивиденде од 6,7 милијарди" на основу профита у прослој години.
Саопштење за јавност Јунајтед Групе против српског Телекома показује да у њиховим редовима влада велика нервоза јер им пада тржишно учешће како у Србији тако и у целом региону, а имају и озбиљне финансијске проблеме повезане са рекордним дуговима и губицима, упозорио је генерални директор компаније Телеком Србија Владимир Лучић.
Јунајтед Група је претходних дана објавила два званична саопштења, па су у једном покушали да одговоре на информације најугледнијих медија у Грчкој да су у тој земљи практично преварили владу премијера Киријакоса Мицотакиса за нереализовану инвестицију од две милијарде евра, а у другом су жестоко напали Телеком, свог главног тржишног конкурента у Србији и региону.
На тврдње ове групације да њима цветају руже, а да Телекому наводно лоше иде, Владимир Лучић је одговорио у гостовању на ТВ Пинк наводећи конкретне чињенице.
- Супротно ономе што кажу и у овом саопштењу, Јунајтед Група никада није пословала позитивно, већ су им губици сваке године све већи, у 2022. оборили су сопствени негативни рекорд са минусом од 227 милиона евра, што је више него двоструко у односу на 2021. када им је губитак био 103,3 милиона. Негативан тренд ће наставити и ове године. Такође, имају укупна дуговања од најмање 7,1 милијарди евра, од чега је по основу издатих обвезница око 4,4 милијарде, са очекиваним растом задужености због високих каматних стопа - објаснио је Лучић.
Са друге стране, Телеком Србија наставља да послује позитивно, па ће профит и ове године само на тржишту Србије бити преко 13 милијарди динара. А на основу прошлогодишњег профита, такође успешног, акционарима компаније, а то су држава Србија и око четири милиона малих акционара, у новембру биће исплаћене дивиденде од 6,7 милијарди, најавио је први човек компаније.
Такође, док Јунајтед Групи опада тржишно учешће у целом региону бивше Југославије, Телеком је у 2022. оборио рекорде по висини прихода, броју корисника, оперативној добити. Најбоље од свега, позитиван тренд раста компаније наставиће се и ове године.
Огромна разлика која постоји између Телекома Србија и Јунајтед Групе види се и у односу финансијских институција према њима.
- Јунајтед Група је фактички озбиљан губиташ и већ дуже време не може да добије било какво спољно финансирање ако заузврат не заложи сопствене компаније, тако да су у залог дали СББ како би добили финансијску инјекцију од шест милијарди евра. Чак су морали да заложе и лого СББ-а. То није некаква тајна, све јасно пише на АПР-у. С друге стране, највеће институције дају Телекому инвестиционе кредите под најповољнијим условима и не траже нам било какве гаранције, што је у пословном свету изузетак и показује њихово велико поверење у наш бизнис план, у нашу стратегију развоја и резултате које смо досад направили - објаснио је Владимир Лучић.
Како је истакао, Јунајтед Група у својим јавним објавама о Телекому практично покушава да докаже да је Телекому и Србији било боље када није имао оптичку мрежу, када је имао 500.000 корисника мање него они, када као ТВ и интернет оператер није ни постојао у највећим градовима, када је имао најгору мобилну мрежу, када су плате запослених у Телекому биле 30 одсто мање него код осталих на тржишту, а сада су изједначене.
- Они хоће да кажу да је и Телекому и нашој држави и нашим грађанима било најбоље када смо ми пропадали, а они држали картеле и монополе. У такве приче могу да верују само мањински власници Јунајтед Групи и можда неки из Телекома који су дуги низ година “изнутра” радили за Јунајтед Групу против сопствене компаније - додао је Лучић.
Међународна експанзија Телекома: Огромно интересовање у Немачкој
Компанија Телеком Србија ће и следеће године имати још веће приходе, још више корисника, још веће тржишно учешће, а када се у току 2024. прошири и на Северну Америку од регионалног лидера постаће велика успешна међународна компанија.
Ових дана је актуелно ширење на Немачку, највеће и најбогатије тржиште унутар ЕУ.
- После ширења на Аустрију, Швајцарску и Северну Македонију, у понедељак 17. јула пустили смо у рад мобилну мрежу Телекома у Немачкој и стартовали са продајом припејд и постпејд картица преко сајта “мтс”. Почетно интересовање је огромно и врло смо задовољни, а показују га како људи пореклом из нашег региона, тако и Немци. У септембру и октобру отворићемо прве пословнице у Немачкој и имаћемо их укупно чак тридесет. Наши корисници у тој земљи имаће телефонирање са Србијом, БиХ и Хрватском без икаквог роминга, а у понуди им дајемо и највећи избор ТВ канала из региона - објаснио је Владимир Лучић.
Како је најавио, следећи корак у међународној експанзији српског Телекома биће направљен у октобру, са Турском, где живи неколико милиона људи који говоре наш језик и који ће добити најатрактивнију понуду ТВ канала из нашег региона. То значи да ће Телеком Србија од јесени покривати тржишта са укупно 200 милиона становника!