БАНКРОТ? : Може ли Малезија Ерлајнс преживети други пад?
Друга тешка несрећа малезијског превозника Malaysia Аирлинеса (МАС) у последња четири месеца продубиће нагли пад продаје карата и присилити тамошњу владу да убрза планове спасавања посрнулог националног авио превозника.
Остаци Боинга 777 те малезијске фирме на лету из Амстердама за Куала Лумпур, с 295 путника и чланова посаде пронађени су јуче крај села Грабова у источној Украјини.
Нова катастрофа догодила се у само четири месеца од мистериозног нестанка авиона малезијске компаније. Због те трагедије МАС је за прво тромесечје известио о највећем губитку у протекле две године, преноси business.hr.
Извори агенције Реутерс, раније су казали да државни инвеститор Кхазанах Насионал Бхд, у чијем је власништву 69 посто МАС-а, планира његову приватизацију у скопу прве фазе реструктурирања.
"Чак и да је ово чиста случајност, још се никад у историји није догодила да нека компанија као национални авио превозник забележи два случаја пада авиона у само неколико месеци", казао је Бертранд Grabowski, извршни директор ДВБ Банке задужен за ваздухопловство.
Иначе, ДВБ обавља банкарске послове за ту малезијску авио компанију. "Подршка владе мора бити одређенија, могуће и издашнија", казао је Grabowski.
У протеклих 10 година Кхазанах је у МАС убризгао више од 5 милијарди ringgita (1,6 милијарди америчких долара), а раније је већ казао да разматра све опције. Званичници владе одбили су да одговоре на медијска питања везане за будућност МАС-а на брифингу у Куала Лумпуру.
Банкрот је врло вероватан ако се не предузме хитна акција, казао је Мохсхин Азиз, аналитичар у Maybanku са седиштем у Куала Лумпуру, напомињући да би МАС могао остати без новца за приближно годину дана будући да дневно губи 5 милиона ringgita (1,57 милиона долара).
Обзиром да цене деоница МАС-а и даље падају и близу су рекордно ниских нивоа, изгледи за прикупљањем свежег капитала све су мањи. Деонице су изгубиле готово 85 посто своје вредности у протеклих пет година. Само данас цена им је потонула 18 посто.
Реструктурирању фирме се због страха од губитка радних места снажно противио тамошњи утицајни синдикат, осујетивши планове оживљавања фирме, преноси business.hr.
Приватизација и реструктурирање твртке, њено смањење, или могуће покретање опсежнијег ребрандирања мере су које би требало размотрити, казао је Лео Fattorini, партнер у међународној адвокатској фирми Бирд & Бирд. Напомиње да постоји опција да се покушају повезати с неком страном компанијом, као што је Етихад Airways.
"Из европске перспективе, најновији инцидент сада ће угрозити бренд компаније. Намеће се питање може ли бренд преживети најновију трагедију", казао је Fattorini.