ИСТРАЖИВАЊЕ ПОКАЗАЛО: Око 35 одсто Срба купује на интернету - прочитајте и ШТА!
Најчешће користимо домаће портале, због језика, али имамо и искуства са страним.
Око 35 одсто интернет корисника у Србији има искуство у онлајн куповини од којих готово половина на тај начин купује одећу и обућу и притом у највећем проценту они користе домаће онлајн портале, углавном због језика.
Како је речено на конференцији за новинаре, трећина је оних који пазаре електронику, телефоне или рачунаре, а 15 досто књиге или часописе. Око 14 одсто купаца опредељује се да на неком од сајтова купи аутомобилске делове, различите алате, а нешто мање намештај, козметику, карте за превоз….
Они који не купују онлајн, око 65 одсто њих, наводе да то не чини јер мисле да тај начин куповине није поуздан или не верују у податке на интернету, показало је истраживање агенције МАСМИ спроведено прошле године.
Становници који су млађи, образованији и са већим приходима чешће купују онлајн, показало је то истраживање.
Скоро половина испитаника који не купују онлајн се о производима информише онлајн или чита искуства потрошача пре одласка у продавницу да купи конкретан производ, речено је на конференцији. Истраживање је показало да 74 одсто онлајн купаца најчешће купује на домаћим сајтовима, док свега 11 одсто преферира стране сајтове. Поред тога, скоро трећина онлајн купаца преферира домаће сајтове због језика и приступачних цена. Стране сајтове, односно куповину на њима воле првенствено јер нуде производе који се не могу купити у Србији, а сматрају и да они имају ширу понуду производа и приступачније цене.
Прочитајте ОВДЕ како да спречите инсталацију Windowsa 10 и вратите стари ако вам је мило!
Велика већина онлајн купаца у Србији (91 одсто) никада није имала проблем приликом куповине преко интернета. Међу 42 испитаника који су имали проблем, њих 30 је контактирало некога како би решили проблем (најчешће продавца).
Корисници интернета као највећу предност куповине у радњама у односу на online куповину виде могућност директног контакта и могућност пробања производа. Недостатак могућности пробања производа представља баријеру за половину испитаника који не купују онлајн, док је сваки трећи забринут због крађе података или новца.
Начелник одељења за трговину у Министарству трговине, туризма и телекомуникација, Жељко Ракић, навео је да четвртина грађана Србије купује онлајн, што је слично или више од учесталости овог вида куповине у региону. Како је навео, код купаца у Србији често је присустна неинформисаност и страх да ће бити преварени.
Прочитајте ОВДЕ како ће Ајфелов торањ месец дана бити у милости друштвених мрежа!
- Према подацима за 2014. годину у Хрватској је 28 одсто грађана куповало путем интернета, у Бугарској 17 одсто, а у Румунији тек 10 одсто грађана - навео је Ракић. Он је додап да е-пословање није ствар будућности, него садашњости и да се и грађани и привреда морају едуковати и усмеравати ка томе.
Он је на конференцији “Развој е-трговине и неке мале препреке” у Привредној комори Србије рекао да се доста ради на едукацији и промоцији електронске трговине. Како је навео, покренут је и сајт на коме се потрошачи могу информисати о томе како безбедно да купују путем интернета и како се штите права потрошача. Такође постоје и водичи за мала и средња предузећа, као и за онлајн трговце.
На конференцији је речено и да би требало да се измени и Закон о електронском пословању, као и да направе одређене искораке и промене, попут фактура у електронском облику, односно да се она шаље у електронском облику.
Прочитајте ОВДЕ шта каже најновије истраживање о томе да ли мобилни телефони изазивају рак!